Het Hoe en Waarom van Linkbuilding

Geschreven door : augustus 18, 2007 6 reacties

Ok dames en heren� nog even snel een klein woordje voor het slapengaan over het optimaliseren van je website� (om betere plaatsen in de zoekresultaten te behalen) en linkbuilding omdat ik deze week toch hier en daar wat bedenkingen/meningen hierover vond op verschillende blogs.;;;;

Mijn bescheiden mening

Linkbuilding blijft voor Google nog altijd het middel om goede resultaten te behalen in de zoekresultaten. Dat was 5 jaar geleden ook al het geval..het enige verschil is dat google nu een stuk beter is geworden in het analyseren van links. Google gaat zelfs zo ver dat ze politie gaan spelen en het kopen van links gaan �bestraffen�. In hun richtlijnen voor webmasters kan je anders wel het volgende vinden :

Verstuur uw site naar relevante directory's, zoals Open Directory Project en Yahoo!, en naar andere sites met specifieke kennis van uw branche.

Hoeveel goede & relevante directory�s ken je die gratis zijn ? Een opname in yahoo kost je jaarlijks $299. Dat is gewoon PUUR links kopen wat ze daar promoten.
;;;;;;
Verder ook nog het vermelden waard :

Doe niet mee aan uitwisselingsprogramma's van links die zijn bedoeld om uw positie in de zoekresultaten of uw PageRank te verbeteren.

Hmmm�zou er iemand zo veel tijd en $ in het zoeken en verkrijgen van links stoppen als men er niet beter van werd ? Dat zijn nu net DE 2 redenen waarom de meesten onder ons het WEL doen.
;;;;;;

Varieer je anchortekst

Je kan het overal lezen�je kan slechts goed ranken als je in de anchortekst je keywords stopt ! Ik ken zelf genoeg voorbeelden van sites die al jaren bovenaan in de top 10 meedraaien en waarvan slechts 10-15% van de binnenkomende links de betreffende keywords gebruiken. Misschien is een goede en gevarieerde anchortekst belangrijker voor nieuwere sites�

Linken naar een site met geen of een lagere PR is slecht

Volgens mij grote bullsh**t. Als de pagina die naar je linkt geen PR heeft dan is het best mogelijk dat de pagina nog niet lang genoeg online staat en bij de volgende PR update wel wat groen wordt gekleurd. Dus laat het groene balkje je zeker niet tegenhouden om een link te krijgen/vragen. Daarbij, google overweegt het om de PR balk uit het zicht van de surfers en webmasters te halen.. Waarop zou je je dan baseren om aan linkbuilding te doen ? Volgens sommigen zou de Alexa ranking dan een grote rol gaan spelen, volgens anderen de leeftijd van de site, content,etc… Zelf zou ik gewoon meer op zoek gaan naar gerelateerde en relevante links�kan je niks verkeerd mee doen.;;;;

Reciprocal links zijn slecht

Het� ik geef jou –> jij geeft mij een link� principe staat veel ter discussie. En al zal de waarde van dat soort links misschien wel verminderd zijn, ze dragen zeker nog hun steentje bij. Check maar eens de topposities in de zoekresultaten. Meestal hebben die 1000-en en zelfs +100000 links waarvan er heel veel van die wederkerige links tussen zitten�en die blijven rotsvast in de top 10 staan�toch in de markten waar ik zelf in actief ben.

note : Roy ( van chapter42) gaf in zijn commentaar deze tip hier over …ik zou zeggen zeker eens lezen !

;;;;;;
Linkbuilding is gewoon een never ending story. Als je een link aanvraagt, check gewoon even de site en vraag eens aan jezelf of je daar wel een link wilt van krijgen ? Als de site er ok uit ziet en een goede content heeft, dan moet je het zeker niet laten�Zolang je regelmaat houdt in het verkrijgen van links en geen links plaatst of krijgt van porno, viagra,gok,etc sites hoef je volgens mij niet zoveel te vrezen.

zp8497586rq
6 reacties op : Het Hoe en Waarom van Linkbuilding
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Codeboy9:15 am on augustus 18, 2007

Typo in eerste zin ‘webiste promotie’, voor de rest goede linkinfo in deze post.

[2]Roy9:27 am on augustus 18, 2007

IK wil even een puntje aan stippen. Yahoo directory verkoopt geen links, maar een editorial review. Dus een editor kijkt of de site goed genoeg is voor $299 en beslist dan pas of je website wordt opgenomen.

Reciprocal links zijn niet slecht, je moet alleen goed bepalen in welke omgeving je dat wilt doen. Eric ward heeft hier laatst nog een prima voorbeeld over geschreven.

[3]Dave9:51 am on augustus 18, 2007

Dat krijg je natuurlijk als je gaat schrijven terwijl de meesten al ligt te slapen :-)..Typo hersteld..Thxs voor de tip.

@Roy..Het is inderdaad zo dat je betaald voor een review van je site maar aan de andere kant, alle links die je daar vindt zijn betaalde links 🙂 Waar trek je natuurlijk de grens ? Wanneer zijn betalende links goed/slecht. Als je de grote jongens betaald dan is het ok…betaal je mij voor een link dan kan het weer niet…

[4]Roy4:05 pm on augustus 19, 2007

Nee, je betaald dus niet voor de link, maar voor het feit dat iemand er naar kijkt 😉

[5]Dave10:25 pm on augustus 19, 2007

Haahahaa…ik wil anders ook wel naar sites ‘kijken’ voor $299/stuk 😀

[6]deInternetMarketeer4:05 pm on augustus 26, 2007

Google legt te veel aandacht op directories.
Het aantal directories in de wereld is explosief gegroeid en geen enkele van hen heeft eigenlijk echt toegevoegde waarde voor de rest van de wereld.
Google, langs de andere kant, heeft er natuurlijk voordeel bij om netjes in categorien onderverdeelde structuren te vinden.
Makkelijker om de relevantie tav van bepaalde onderwerpen te bepalen.

Ik vind het eigenlijk gewoon spam maar als Google dat wil dan geven we hen dat.

Sorry, the comment form is closed at this time.