Bloggen, wat kan je ermee ?

Geschreven door : mei 10, 2007 No reactie

Een blog hebben is HOT.en het zal nog veel ‘heter’ worden in de toekomst als je het mij vraagt. Het is een heel makkelijk medium waar je je verhaal kan doen en waar bezoekers hun reactie kunnen geven (en waar jij natuurlijk nog altijd beslist of je het laat staan). Ideaal om op die manier je site van content te voorzien terwijl je zelf niet moet schrijven als je reacties krijgt natuurlijk..haaaa..

Een ondersteuning van je E-commerce site.

Je kan een blog heel strategisch gaan gebruiken ter ondersteuning van bijvoorbeeld je E-commerce biz. Je verkoopt dierenmateriaal, waarom dan geen blog opstarten waar je van alles en nog wat gaat neerpennen over dieren ? Vergeet niet dat surfers in de eerste plaats op zoek zijn naar INFO op het net. Mensen (of toch velen..) zijn net als hamsters en slaan graag zoveel mogelijk info op. Info over hoe een product te gebruiken, vergelijkingen (prijs,kwaliteit,etc,..) of reviews van mensen die een gelijkaardig product reeds hebben aangekocht.

Je kan natuurlijk gewone html pagina’s gaan aanmaken op je website met dergelijke info maar een blog werkt gewoon heel makkelijk, zowel voor bezoeker & webmaster en wordt graag gezien door de verschillende zoekmachines. Maar naast het feit dat je extra informatie kan gaan verschaffen kan een blog ook heel goed zijn om je E-commerce biz een boost te geven, door oa. Links (liefst tekstlinks ?) vanuit je blog naar je producten,etc af te vuren. Een ideale manier om aan deep-linking te doen.

Waar plaats je je blog ?

De vraag is natuurlijk of je een blog op dezelfde domein houdt of op een andere ? Een echt duidelijk antwoord is er niet maar zelf hou ik de blogs op een andere domein en plaats af en toe ook artikels op de eigenlijke E-commerce site om die van wat nieuwe content te voorzien. De blogs gebruik ik enkel en alleen om links af te vuren naar de E-commerce site. Je bouwt natuurlijk wel een stevige content op en als het wat meezit kan je een aardig interactief medium opbouwen maar ik merk dat bezoekers die op de blog komen, en via een link vanuit die blog naar de shop gaan, niet (of heel weinig) converteren. Maar na 3 maand hebben de meeste van de blogs al een PR3 en interne pagina’s met een PR2 en zijn dus ideaal om tekstlinks af te vuren naar de shop. Ik zorg er wel voor dat de blog op een andere host staat dan de shop en dat ook de registratie niet op dezelfde naam staat, dit om zo weinig mogelijk sporen na te laten.

Je maakt een gerelateerde blog waaruit je tekstlinks kan afvuren op je shop, dat is altijd graag meegenomen. Natuurlijk moet je daar niet in overdrijven en is het nog altijd beter om artikels te schrijven en die op zoveel mogelijk andere gerelateerde sites te krijgen. En kom me niet vertellen dat het niet mogelijk is want dan zeg ik dat je niet genoeg zoekt..haaaa. ALLES KAN !!

Aan de andere kant heb je dan natuurlijk het gegeven dat grote sites (met veel pagina’s en dus content) beter scoren in de SERPS. Met veel pagina’s kan je natuurlijk ook een heel goede linkstructuur gaan opbouwen binnen in je site en is het vanuit dat standpunt misschien wel interessant om je blog op je E-commerce site te plaatsen. Je kan dat eventueel op een sub domein gaan doen. Door dat te gaan toepassen krijgt je site veel nieuwe content, wordt je site ook groter en zal Mr. Google normaal gezien ook meer over de vloer komen.

Verder zullen alle links die je krijgt (door mede bloggers bv.) naar je E-commerce site gaan verwijzen en doe je dus ook aan linkbuilding. Iets wat je niet hebt als je het op een andere domein plaatst. Plaats je het op een andere domein, dan kan je wel de waarde van een link gaan versterken. Iets waar je in het artikel over html links en de kracht ervan kan lezen en de grote link zoektocht meer kan over lezen

No reactie op : Bloggen, wat kan je ermee ?
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...

No comments yet.

Laat je volledig gaan...

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.