Geschreven door : januari 28, 2007 1 reactie

Een mooie site en veel bezoekers zijn altijd welkom. Maar wat als zelfs dat nog niet resulteert in (veel) verkopen ? Dan is het tijd dat je de site eens grondig gaat analyseren. Er kan natuurlijk van alles verkeerd op je site zijn die bijdragen tot een slechte conversie maar in veel gevallen schuilt er een groot probleem bij het afhandelen (uit chekken) van een geplaatste bestelling. Het is zelfs aangetoond dat 60-75% van de ‘kopers’ het winkelkarretje vroegtijdig verlaat. Stel je voor dat je de helft daarvan kan overtuigen om toch een bestelling te plaatsen….wat een verschil zou dat niet maken in je omzet…

wrap yourself slim body wraps exposed

Hier onder enkele tips om je conversie mbt. je winkelmandje en check out proces te verbeteren :

  1. Hoeveel stappen zijn er nodig om uit te chekken ?
    Maak er geen eindeloze marathon van waar 10 stappen nodig zijn om een simpel e-boek te kopen. Beperk je tot de hoogst noodzakelijke gegevens zodat je de klant niet gaat vervelen . Hoe meer gegevens we kunnen verkrijgen van een klant hoe beter om analyses te maken maar ga daarin niet te ver.
  2. Geef een indicatie weer
    Laat je koper zien hoeveel stappen hij nog moet doen om de bestelling te volmaken. Het maakt niet uit of je proces nu 1 of 6 stappen telt, geef duidelijk aan waar precies hij/zij zich bevindt en geef de mogelijkheid om makkelijk een stap terug te keren zonder dat ze het ganse proces moeten overdoen.
  3. Plaats een link naar het product
    Maak een link van het product die zich in het winkelkarretje bevindt zodat de klant makkelijk kan zien wat er nu precies werd besteld en hij zich ervan kan overtuigen dat het juiste item werd besteld. Indien mogelijk is een kleine foto naast de link of beschrijving ook altijd handig.
  4. Vermeld duidelijk de verzendkosten
    Indien er verzendkosten zijn, vermeld die dan zo vroeg mogelijk in het check out proces of mogelijks nog voor de aankoop. Al is dat misschien niet het beste idee als je concurrenten dat niet doen. Zo lijkt het of je producten duurder zijn en gaan ze eerder bij de buren gaan kopen ook al blijkt dat niet zo op het einde van de rit.
  5. Op voorraad
    Laat bezoekers geen producten kopen die niet op voorraad zijn ! Want wat is het balen als je denkt iets te hebben gekocht en je achteraf een mailtje krijgt dat het item niet beschikbaar is. En je hebt al betaald ! Daar ga je echt geen 2e keer meer kopen. Verkoop je wel items die je niet in stock hebt, vermeld er dan heel duidelijk bij dat het om een pre order gaat of iets dergelijks en dat er mogelijks een langere leveringstermijn is. Laat je klant ook weten wanneer hij het bestelde item mag verwachten.

Meer tips komen in een volgend artikel aanbod…hey het is zondag ik wil er ook nog een beetje van genieten…

zp8497586rq
1 reactie op :
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Conversies – Het check out proces (2)1:42 am on februari 8, 2007

[…] Een goede webshop in elkaar ‘knutselen’ is geen makkelijke opgave. En als dan blijkt dat de helft van je bezoekers je winkelkarretje vroegtijdig verlaten dan wordt het tijd dat je die even grondig gaat nakijken op gebruiksvriendelijkheid. Reeds eerder beschreven we in het eerste deel over conversies 5 tips om je conversie aan te pakken..Hier komen nog 5 tips : […]

Sorry, the comment form is closed at this time.