De Offline Bedankpagina van Colruyt…

Geschreven door : maart 12, 2010 4 reacties

Soms heeft een mens last van beroepsmisvorming….Normaal gezien check ik jamais de bonnetjes die ik ik de winkel in de handen wordt geduwd maar om de één of andere reden viel mijn blik er toch op en zag gelijk dat er toch een paar dingen opvielen in vergelijking met de bonnetjes van andere warenhuizen.

Om nog meer te zeggen, ik kreeg er bijna een goed gevoel bij ::)

En als je goed kijkt..een ideale ‘offline bedankpagina’. Zo goed dat ik mijn online bedankpagina’s nog eens goed onder de loupe ga leggen en aan het overwegen ben om ook eens te gaan testen om offline bedankpagina’s te versturen. Als er iemand is die dat al doet, laat even je ervaringen horen !

Als je van visa je maandelijkse afrekening krijgt, dan zit die enveloppe ook altijd boordevol reclame en staat er zelfs in de header van je afschrift altijd een banner. Die gasten doen dat ook niet om de boel op te vullen…

Maar laten we eens zien :

Nu weet je gelijk ook wat ik in huis heb…haa..

  1. Branding : Koeien van letters en nogmaals duidelijk hun USP in de verf zetten : “laagste prijzen”
  2. Call to Action : Volgend op hun USP een duidelijke call to action en nogmaals zeer zelfzeker overkomen dat ze daadwerkelijk de goedkoopste zijn of toch de intentie hebben en hun statement van prijsverlaging en verschil terugbetaling
  3. Trust logo : Net zoals we ze online zien, ook hier terug te vinden. Een 3e instantie die me de garantie geeft dat alle gegevens op dit lapje papier worden geverifieerd (niet dat er geen fouten kunnen opstaan natuurlijk maar het gaat om het idee..)
  4. USP Bewijsmateriaal : Het belangrijkste op dit papiertje ! Je kan natuurlijk wel gaan kakelen dat je de goedkoopste bent en steeds de laagste prijzen in huis hebt maar hoe kan ik dat weten op dit moment ? Makkelijk…ze tonen me de 3 grootste concurrenten en hoeveel ik gemiddeld meer zou moeten betalen (op dat moment) mocht ik daar gaan shoppen. Geen idee hoe accuraat het daadwerkelijk is maar het verstrekt in ieder geval nog maar eens mijn vertrouwen in hun…
  5. Identificatie : Datum, plaats van aankopen, telefoonnummer van zowel de winkel als de beenhouwerij en de openingsuren
  6. Personalisatie : Er gaat ook een naam schuil (en niet enkel een kassa nummer) achter de persoon die me heeft geholpen
  7. Mijn korting : Nooit geweten dat ik korting had als ik dit niet had zien staan…de vraag is natuurlijk waarvoor heb ik die korting gekregen :o)

En dan de achterkant van hun note :

Denk je dat ze me nogmaals proberen duidelijk te maken dat ik bij hen en niet bij iemand anders moet zijn om de goedkoopste producten te vinden ?

Ze willen me trouwens niks aansmeren en me een actie of promotie door de strot duwen. Neen, ze leren me hoe ik de goedkoopste producten kan vinden in hun shop.

En ze bieden misschien de goedkoopste producten aan maar ze hebben volgens mij wel de duurste bonnetjes als je vergelijkt met andere warenhuizen :

Wie zou hier de usability test winnen :o) Om nog maar te zwijgen van alle nuttige info (die het vertrouwen aanwakkert) die ze me aanbieden en andere niet..

Soms is het gewoon eens goed om van die verdomde pc en het internet te gaan en eens in de offline wereld te gaan neuzen.

Wie o wie past eenzelfde strategie toe online ? Met andere woorden wie vertelt hun klanten die net hebben gekocht nogmaals dat ze de juiste keuze hebben gemaakt en zetten de USP en andere zaken nog eens in de verf.

Laat het even horen, ik ben benieuwd..

4 reacties op : De Offline Bedankpagina van Colruyt…
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Rik10:41 am on maart 13, 2010

Ik had daar nog nooit aan gedacht, maar je hebt wel gelijk. Het Colruyt-bonnetje is écht wel veel beter bruikbaar. Daarnaast is het een eenvoudige/goedkope manier om reclame (“goedkoopste”) uit te delen aan je vaste klanten.

[2]Dries Bultynck7:54 pm on maart 16, 2010

Idem zoals mijnvoordeel.be bij de BCC afrekeningen 😉 Ook doeltreffend en goed doordacht! (door West-Vlamingen gedaan trouwens)

[3]Judith10:01 am on maart 30, 2011

Ik begrijp je redenering en ik kan me er volledig in vinden wanneer je het standpunt van een marketer inneemt. Als klant daarentegen.
Heel wat consumenten willen op een snelle en overzichtelijke manier zien wat ze gekocht hebben en hoeveel dat hen kostte. En dan scoort het bonnetje van Delhaize veel beter.

Het is maar hoe je het bekijkt.

Dave10:15 am on maart 30, 2011

Klopt maar als verkoper kijk je meestal niet vanuit een usability standpunt voor je klant als het om een bonnetje gaat die 3/4 van je publiek waarschijnlijk nooit bekijkt 🙂

Ik vraag me trouwens af hoe lang het nog gaat duren voor één van die warenhuizen de link gaat leggen (op hun bonnetjes bijvoorbeeld) met online acties/activiteiten of met een mobiele app op de markt gaan komen. Het lijkt wel of ze daar nog nooit aan gedacht hebben … Daar moeten we onze Nooderburen toch een pluim in hun gat steken..weeral…

[4]De vries9:23 am on juni 25, 2011

Colruyt natuurlijk – hun nieuwste app voor collect @ go gezien… Daar kan zelf albertje uit nederland een puntje aan zuigen …

Laat je volledig gaan...

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.