Directories na de PR Update, waar aanmelden ?

Geschreven door : november 18, 2007 6 reacties

In Augustus haalden we het aanmelden in een directory al even aan maar sinds de laatste PR update is er behoorlijk wat veranderd. Mr. google is met de grove borstel door veel van die directories gegaan met gevolg dat velen onder hen, waaronder ook een hoop 'respectabele' met een gezonde PR, de grond werden ingeboord. Om maar een voorbeeldje te geven, Exactseek.com had vorig jaar nog een PR7, dat is nu nog een 3. Sommige directories hebben zelfs hun deuren gesloten omdat ze niet meer 'rendabel' waren . Wie wil er nu nog $99 per jaar betalen voor een linkje op een PR0-1 pagina ?

write my paper

Waarom nog de moeite doen (en €€ betalen) ?

In tegenstelling tot diegene die een klap kregen zijn er ook wel een hoop die niet moesten inboeten en die zelfs zijn gestegen. Daarom dat mijn 'bescheiden' mening is om je site daar zo snel mogelijk te gaan aanmelden. Als ze niet werden gestraft door Google wil dat zeggen dat…ze graag worden gezien en dat is altijd goed om daar een linkje naar jouw site op te zetten 😀
.
Verwacht geen explosie van bezoekers naar je website met directory aanmeldingen want niemand gebruikt nog een directory om op zoek te gaan naar informatie, daarvoor hebben ze google, yahoo , etc die hun veel sneller relevante antwoorden zal geven op hun vragen. Of zo zou het toch moeten zijn…
.
Om welke reden doe je het dan wel zal je je afvragen ?
.
De reden zal waarschijnlijk PR, Link reputatie, Link populariteit, of hoe je het ook mag noemen zijn. Als ze goede rankings hebben in de zoekmachines en ze hebben een degelijke PR staan, dan kan je er donder op zeggen dat ze wel wat van het boven vernoemde naar je site zullen doorsturen. Een 2e reden is (en misschien wel de belangrijkste) dat ze de zoekmachines duidelijk maken (leren) waarover je site gaat. Als google (of andere) je site tegenkomt in enkele directories en het staat telkens onder Internet–>marketing–>Blogs, of aanverwante categorieën , dan zullen ze gauw de link leggen in ieder geval.
.
Het aanmelden bij directories kan natuurlijk maar een klein onderdeeltje zijn van je linkbuilding campagne maar het is zeker geen te verwaarlozen stuk ! Gebruik de directories dan ook niet als spam-middel. Daarmee wil ik zeggen, stop je titel & beschrijving niet vol met keywords. Gebruik de naam van je site of bedrijf en schrijf een 'neutrale' beschrijving erbij van wie je bent en wat je doet en that's it !
.
Ok ik hoor jullie al komen…welke zijn goed ? In een 'ver' verleden heb ik ooit een wekelijkse lijst van goede directories beloofd met alle info (zoals huidige PR toestand, aanmeld URL, etc) maar teveel SEO bedrijven waren blijkbaar geïnteresseerd in die lijst en ik had geen zin om gratis voor hen te gaan werken dus heb ik dat maar van de baan gevoerd. En met de laatste PR update had ik toch alles weer moeten herzien dus…zal ik hier een top 5 lijsten van directories die voor mij zelf dan genoeg in hun mars hadden om me te laten betalen 😀
.
Yahoo en DMOZ zijn natuurlijk 2 directories die bovenaan staan maar dat wist je natuurlijk al lang 😀 Al lijkt DMOZ me bijna een onmogelijk zaak om opgenomen te worden dezer dagen…

  1. http://www.greenstalk.com $19.95 lifetime
  2. http://botw.org $79.95 jaarlijks of $239.95 lifetime
  3. http://www.stpt.com $99 jaarlijks
  4. http://www.busybits.com commerciële sites of listing binnen de 48h –> $25 eenmalig
  5. http://www.linksgiving.com $29 jaarlijks
zp8497586rq
6 reacties op : Directories na de PR Update, waar aanmelden ?
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Optimax Solutions1:27 pm on november 29, 2007

Ik denk niet dat het handig is om als SEO betaalde linkpagina’s/directories aan te bevelen…

[2]Dave2:01 pm on november 29, 2007

Ik zie totaal geen reden om betalende directories niet te vermelden…they are part of the game en er is trouwens niks verkeerd mee als je er tenminste niet de randgevallen gaat uitnemen. Ik ben zelfs van mening dat vele gratis directories grotere “junk plaatsen” zijn dan veel betalende.

Ben benieuwd wat je tegen betalende directories hebt of wat jouw mening daarover is ? Voor een Yahoo linkje betaal je wel $299 ! En die is volgens jouw niet aan te raden ? Ik heb er een andere mening over en google blijkbaar ook 😀

[3]Optimax Solutions2:45 pm on november 29, 2007

Als het te doen is om de directe traffic via deze directories, prima. Maar zodra Google weet dat er voor links vanaf bepaalde sites betaald wordt, en als Google het van deze nog niet wist, doen ze het nu 🙂 geven ze geen linkpopulariteit meer door, analoog aan rel = nofollow.

[4]deInternetMarketeer9:17 pm on november 29, 2007

Google moet niet zeuren.

En ze moeten dringend eens stoppen met op spam te jagen en hun index en zoekmachine wat beter doen werken.

Ze hebben al die directory gekte potverdorie zelf in de hand gewerkt.

Trouwens kiezen of delen voor Google. eigen directory en dmoz laten vallen of de andere gerust laten.
Anders hebben we te maken met oneerlijke concurrentie.

[5]Dave11:22 pm on november 29, 2007

Wanneer gaat Google gaan uitmaken of je een link in een directory plaatst voor traffic of de juice ? Dat kunnen ze niet en mochten ze de betalende directories “betalende linkfarms voor PR juice” vinden, dan hadden ze die al lang de grond in geboord. Dat hebben ze trouwens bewezen met hun recentste update.

Een betalende directory met een goede PR de dag van vandaag is gewoon ‘goedgekeurd’ door Google himself en er is totaal geen gevaar om tegen hun lamp te lopen.

[6]Mark2:16 am on januari 9, 2008

ik blijf het wel erg raar vinden dat je moet betalen voor zon link bij yahoo….
voor $300?

zijn ze gek of zo?

[7]Ralph Kleijer4:24 pm on april 23, 2013

Het lijkt mij niet handig om te betalen om in directory’s opgenomen te worden. Ik vind dat dit je geloofwaardigheid aantast.

Sorry, the comment form is closed at this time.