Dynamische zoekwoorden gebruiken in je Adwords Campagne

Geschreven door : oktober 28, 2009 6 reacties

Geen secret ninja techniek die we vandaag uit de doos halen (is het ooit wel geweest)Â maar toch nog iets dat door velen (nog) niet gekend en vooral niet gebruik wordt : Invoegen van Dynamische zoekwoorden in je Adwords advertentie. Adidas Zx Flux Homme Rouge Denver Pioneers Jerseys adidas gazelle m?skie new balance roma rome italy

Wat is dat ?

Het dynamisch invoegen van zoekwoorden of ook wel “dynamic keyword insertion” genoemd in het ENG stelt je in staat om de exacte zoekwoorden waarmee een surfer zoekt in Google ,weer te geven in je Adwords advertentie. asics gel noosa tri 8 homme Milwaukee Bucks nike air max 1 homme Scarpe air jordan Bart Starr Packers Jerseys new balance u420 w pas cher Een klein voorbeeldje om de situatie te schetsen, je hebt een advertentiegroep voor tuinmeubelen waar deze zoekwoorden inzitten :

  • Houten Meubelen
  • Hout Meubelen
  • Meubelen in Hout

Dan zal je advertentie er zo gaan uitzien in de zoekresultaten als je de dynamische functie gebruikt :

Dus gelijk wel zoekwoorden ze gebruiken uit je lijstje, die zal telkens in je advertentie verschijnen (er is een uitzondering maar daar straks meer over).

Waarom zou ik dat gebruiken ?

Dit zijn de beste redenen die ik kan verzinnen :

  • Exacte zoekwoorden worden in het vet gedrukt en jouw advertentie kan dus iets opvallender zijn dan die van je concurrenten die misschien geen exacte zoekwoorden hebben staan
  • De exacte zoekwoorden die de surfer gebruikte staan in je advertentie en zo kunnen die relevanter worden voor hun
  • Je kan met 1 advertentiegroep verschillende keywords gebruiken en de advertentie toch relevant houden voor de surfer

Voor zover ik weet, heeft het gebruik daarvan geen rechtstreekse invloed op je kwaliteitsscore maar het kan wel je CTR (doorklikratio) gaan beïnvloeden … nike air zoom pegasus 33 femme Albert Pujols Jersey Maglie Boston Celtics new balance 574 online sale wat dan wel weer goed is voor je KS. Nike Air Max Thea Homme Bleu Nike buty Nike Air Max 2016 Heren wit Air Jordan 8 Homme

adidas superstar rose gold femme

Hoe kan ik die gebruiken ?

Google laat ons toe om verschillende manieren van dynamisch invoegen te gebruiken, hieronder de meest voorkomende :

Na “keyword :” plaats je best een standaard zoekwoord in geval het gebruik van een te lange zoekwoordcombinatie niet kan worden weergegeven. Nike Hurley Cam Newton Auburn Tigers Jersey Air Max BW asics scarpe tennis bambino Dit zijn het maximum aantal karakters dat je mag gebruiken in je advertentie :

what is a good credit score
  • Titel = 25 karakters
  • Eerste lijn = 35 karakters
  • Tweede lijn = 35 karakters
  • Zichtbare URL = 35 karakters
  • Bestemmings-URL = 1024 karakters

Als ik bijvoorbeeld het woordje “Steigerhouten Tuinmeubelen” zou gebruiken, dan zit ik ver boven de toegelaten 25 karakters en zal het Standaard zoekwoord, in dit geval 'houten meubelen”, worden weergegeven. Ole Miss Rebels scarpe asics pallavolo blu Mocht je bijvoorbeeld 1-3 letters tekort bollen in je zichtbare url, dan kan je nog altijd de www weglaten 🙂

Toch even een kleine 'bijsluiter' bij de laatste 2 methodes. New Balance 533 homme Scarpe Air Jordan 5 Normaal gezien laat Google geen hoofdletter woorden toe. Nike Air Max 1 Homme Andre Johnson Miami Jersey Damien Harris Jersey

  • Air Max 90 Donna 2017
  • Dus als je een statische advertentie maakt en plaatst een woord in hoofdletters zal je advertentie gelijk worden afgekeurd.

    Bij de dynamische functie kan je dat blijkbaar omzeilen en zullen je advertenties wel verschijnen. Matt Holliday Jersey Nike Air Odyssey asics gel nimbus 17 mujer

  • FREE 5.0
  • nike air max 90 oreo damskie Nu de kans dat ze er toch ooit zullen worden uitgehaald is niet onbestaand maar zolang je het kan gebruiken :). Pierre Garcon Redskins Jerseys adidas nmd uomo Adidas Pas Cher

  • air max 2017 rosso uomo
  • Ik heb advertenties lopen op die basis en ik zie toch een licht verschil in de doorklik

    ratio.

    Maar nogmaals, het is tegen hun 'regels'….

    Waar zitten de addertjes ?

    Veel addertjes zijn er niet. Jordan 11 enfants Adrian Peterson GS Air Jordan 9 asics gel noosa online Dit is het enige waar ik momenteel kan aan denken :

    • Enkel te gebruiken met zeer dicht gerelateerde zoekwoorden Het heeft geen zin om daar “aluminium meubelen” tussen te plaatsen omdat je dan met een probleem zit op je landingspagina als je die hebt afgestemd (wat je beter doet ! ) op houten meubelen.
    • Denk aan de maximum te gebruiken letters Je advertentie kan soms 'verkeerd' overkomen bij surfers als de exacte zoekwoorden niet kunnen worden getoond.

    Conclusie…

    Eenvoudig, als je het nog niet gebruikt wordt het misschien eens tijd om te zien in welke advertentie groepen je dat kan 'verwerken'. Nike Air Max 2016 enfants adidas schoenen adidas gazelle homme grise Scarpe Air Foamposite

  • ADIDAS PURE BOOST
  • negozi new balance milano Ik zie nog steeds een hogere CTR bij het juiste gebruik ervan.

    6 reacties op : Dynamische zoekwoorden gebruiken in je Adwords Campagne
    Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
    [1]Afzal Hanif9:11 am on september 29, 2009

    Leuk artikel Dave:) Wist je dat het echter wel eens voorkomt met deze functie dat ook de 25-35 characters per regel wordt overschreden? zie http://www.traffic-builders.com/tblog/zoekmachine-adverteren/google-adwords-advertentie-met-titel-met-28-tekens.html
    PS mag ik je stukje doorposten op Justecommerce?

    [2]Mark12:52 pm on september 29, 2009

    Je kan hiermee ook merknamen omzeilen. Sommige merknamen zijn namelijk niet toegestaan in advertentieteksten, terwijl je ze wel mag includen.

    Nog 1 klein nadeel: spelfouten kunnen worden overgenomen in je advertentietekst.

    [3]Dave4:53 pm on september 29, 2009

    @ Afzal heb heb al meerdere pogingen ondernomen om er iets meer in te proppen maar geen geluk 😮 En post dat ding gerust op jullie site..

    @Mark, dat wist ik nog niet..jammer dat ik niet in de merkenbiz zit ..en als je inderdaad verkeerde spellings hebt zitten in je KW lijst is dat misschien ook een pijnpunt, volledig mee eens.

    [4]Afzal Hanif8:12 pm on september 29, 2009

    @ Mark ,Goed punt. Heel slim, echter is het voor sommige merken toch echt onmogelijk omdat bepaalde merken/woorden die niet in de advertentietekst mogen voorkomen, in sommige gevallen ook niet als zoekwoord mag worden opgegeven…

    [5]5 Adwords Tips die Je Geld Zullen Besparen ! | Etail Blog2:29 pm on oktober 21, 2009

    […] paar artikels terug hadden we het nog over het gebruik van dynamische zoekwoorden in je Adwords campagne, vandaag wil ik even de basis aanhalen want teveel zie ik dat er een boeltje van wordt […]

    [6]Eigen Webshop Beginnen: 5 Tips om door de bomen het bos te zien ! | E-Tail7:41 am on oktober 9, 2010

    […] nodig om er iets ‘goed draaiend’ van te maken.Leren netwerken, hoog scoren in Google, Adwords campagnes rendabel beheren, gebruiksvriendelijk maken van je site, Google analytics leren begrijpen zodat je […]

    Sorry, the comment form is closed at this time.