Google adwords is voor losers…

Geschreven door : oktober 4, 2007 10 reacties

“adwords is toch voor mensen die niets van optimalisatie kennen ?”

.
Ik viel bijna achterover toen ik die reactie las op een forum…Maar die persoon bleef (zelfs na een kleine uitleg) bij zijn stelling : “ik blijf toch bij mijn stelling !! !!”
.
Ok, we leven elk in een vrij land en hebben het recht om te zeggen wat we denken maar ik blijf bij mijn stelling : “Als je als E-ondernemer adwords niet gebruikt , dan ben je 'dom' “
.
En daarom hoef je adwords niet te gebruiken als advertentie medium, je kan het ook gebruiken als een tool om vb. je markt te gaan verkennen of om je pagina/site te gaan optimaliseren – gebruiksvriendelijker te gaan maken,etc . Het gaat er bij mij maar niet in dat je een site opstart zonder enig voorafgaand onderzoek te hebben gedaan mbt.het converteren van keywords die je in je vizier hebt. Je wilt toch geen 3-4 maand al je energie in een site stoppen om dan te constateren dat de keywords die je in je vizier had niet converteren !
.
Google analytics is een super tool als je weet hoe je er moet mee omgaan. Je kan er massa's info uithalen. Het probleem is meestal dat mensen niet weten HOE ze de info moeten lezen en “vertalen”. Ik ga hier geen cursus Google analytics gaan geven (hmm..misschien moet ik dat wel eens gaan doen 😀 ) maar wil je toch eens heel snel tonen hoe je kan zien welk keyword wat binnen brengt…
.
Ga naar je analytics account en zoek naar 'verkeersbronnen' , klik er op en dan ga je naar 'adwords' waar je vervolgens op 'zoekwoordposities' klikt.

gaadwords01.gif

Eenmaal je daar bent zal je een dergelijk iets vinden :

gaadwords02.gif

Aan de linkerkant een lijst met je keywords. Als je een keyword selcteert zal je aan de rechterkant zien welke posities dat keyword had tussen alle andere advertenties.

gaadwords03.gif

En dan kan je beginnen 'graven' … Je kan dan gaan bekijken hoe lang mensen op je site bleven als ze via dat keyword binnen kwamen, hoeveel pagina's ze hebben doorlopen,etc.. Maar het beste moet nog komen, als je een doel hebt ingesteld, kan je zien wat dat keyword je opbrengt in eigenlijke sales /leads / whatever…

.

Enkel met die adwords module in analytics kan je massa's doen, ik zou zeggen duik in je GA en experimenteer eens…het zal niet ontploffen 😀

zp8497586rq
10 reacties op : Google adwords is voor losers…
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Sint9:57 am on oktober 4, 2007

Met alle respect, maar vroeger gingen je posts nog wel eens ergens over.

[2]Mitchel10:09 am on oktober 4, 2007

Ik lees het nog wel met plezier! Niet altijd is het even hoogstaand, maar dat mag wat mij betreft de pret niet drukken.

[3]Dave10:34 am on oktober 4, 2007

Tja…ik ben slimmer geworden en neem mijn biz voor op de hobby zaken 😀 Dat doe jij blijkbaar ook aan je posts te zien…

En ik ben natuurlijk maar een “hobby vent” en geen pro zoals jullie 😀 die alles beter weten

Als je het niks vindt, dan kom je toch gewoon niet meer langs ? Ik zal er niet wakker van liggen in ieder geval.

[4]Sint3:27 pm on oktober 4, 2007

Ik was al even bang dat je er wel wakker van zou liggen 🙂

[5]Robbert5:42 pm on oktober 4, 2007

Ik weet niet Sint, maar ik vind zijn berichten juist wel interessant om te lezen. Bij het lezen van berichten op deze site, wordt mijn inspiratie vaak weer aangewakkerd. Misschien omdat hij niet zo formeel schrijft, even weg van al dat formele gedoe in de wereld 🙂

[6]SaSh6:43 pm on oktober 4, 2007

En toch vind ik dit ook weer een interessant ( maar ook luchtig geschreven ) stukje. Vaak weet je wel al sommige dingen. Maar door bv. dit stukje wordt er toch net weer een ander aspect naar voren gebracht. Duss….vooral doorgaan 🙂

[7]Dave8:35 pm on oktober 4, 2007

Wat een discussie….maar morgen is weer een nieuwe dag en is deze ‘history’…

[8]Links en zoekmachine optimalisatie gaan hand in hand12:38 am on oktober 10, 2007

[…] Artikel Vorig Artikel–> Google adwords is voor losers… […]

[9]Mike Johansen12:55 am on oktober 13, 2007

Ben het helemaal met je eens. Google AdWords heeft een tweetal functies, direct rendement en input voor zoekmachine optimalisatie, namelijk de zoekwoorden die conversie opleveren.

[10]Sander Verbruggen11:31 am on november 9, 2007

Zelf ben ik pas sinds kort aan de slag met Analytics, aangezien er meerdere pakketten zijn die gebruikt kunnen worden voor dergelijke zaken, waar ook goede bidding-opties voor AdWords inzitten. Dat heeft Analytics/AdWords Conversion Optimizer helaas nog niet (voldoende). Ook is het jammer dat veel bedrijven Google niet vertrouwen met hun persoonlijke (conversie) gegevens. Toch ben ik zelf helemaal verliefd geworden op Analytics. Er is zoveel informatie uit te halen en mits je die goed weet te filteren en interpreteren heb je goede informatie voor wat betreft (onder andere) site- en adwordsoptimalisatie.
Hulde voor deze tool!

Sorry, the comment form is closed at this time.