Hoe kan je je website 'branden'

Geschreven door : november 2, 2007 1 reactie

Het sluit een beetje aan op het vorige artikel over keywords in je domeinnaam versus naambekendheid. In beide gevallen moet je er eigenlijk voor zorgen dat je je site gaat profileren en er een bepaalde ''stempel op drukt zodat het iets achterlaat in de grijze hersencellen van je bezoekers. Dat kan je logo zijn, een slogan,etc..en is het uiteindelijke doel van 'branding'. Het moet aanwezig zijn in de gedachten van mensen die ooit met je zaak in aanraking zijn geweest, zij het nu on/off line. Het ultieme doel is om mensen zo ver te krijgen dat ze je boven een concurrent gaan vertrouwen en eerst aan jouw gaan denken ipv. aan je concurrent als ze iets nodig hebben.

credit and debt counseling

.
En als kleine vis kan je moeilijk je zaak/site gaan profileren en branden op een manier zoals een Amazon dat bijvoorbeeld gaat doen maar het is iets waar je wel aandacht moet aan besteden als je op langere termijn goed wil functioneren en een stijgende lijn wilt zien door de jaren heen.

Wat kan je zoal doen om je site te branden ?

Zelfs als kleine ondernemer zijn er een hoop zaken waarmee je je zaak kan branden/profileren. Een top 3 :

  1. Domeinnaam
    Waarschijnlijk één van de eerste stappen..kies een goede domeinnaam ! Zorg ervoor dat hij makkelijk te onthouden is en gebruik hem ook duidelijk op je briefpapier, naamkaartjes, flyers, rapporten, etc.
  2. Uniformiteit & herhaling
    Hou een uniformiteit aan…Zorg ervoor dat alle pagina's op en off je site (nieuwsbrieven, e-magazines, autoresponders, dank je wel pagina's, order bevestigingen, blogs,etc) hetzelfde design hebben en op een gelijkaardige manier zijn opgebouwd. Zorg er ook steeds voor dat je logo en eventueel slogan altijd bovenaan je pagina komen te staan. Ook als bezoekers niet gaan scrollen, wordt het opgenomen.
  3. Nieuwsbrieven & E-magazine & blog
    Maak gebruik van email marketing en stuur regelmatig nieuwsbrieven naar je klanten & bezoekers of beter nog maak een e-magazine die je maandelijks de deur kan uitsturen of laten downloaden. Veel mensen blijven graag op de hoogte van eventueel nieuwe producten , besprekingen van producten, how-to-do artikels etc. Je hoeft niet onmiddellijk je producten te gaan aanprijzen/verkopen maar schrijf eerder een artikel over hoe ze een product kunnen gebruiken. Op die manier laat je ze misschien inzien waarom ze dat bepaald product zouden moeten aanschaffen..je kan op die manier dus een bepaalde soort van behoefte gaan creëren ! Ook daar zorg je ervoor dat je logo, domeinnaam,slogan,etc duidelijk naar voor komt.
    .
    E-magazines of rapporten laten downloaden is een goede strategie omdat die dingen dan op de pc van je bezoekers staat en niet ergens op een url die ze nooit meer terugvinden. In het geval je een e-commerce site hebt en je koppelt er een blog aan vast, zorg ervoor dat je bezoekers zich niet op een andere site wanen ! Geef ze nooit het gevoel of de indruk dat ze op een onbekend terrein terecht zijn gekomen !

.
Er zijn vast en zeker nog een hoop andere zaken waarmee je je (online) zaak kan mee gaan profileren maar met bovenstaande tips kon je al een eind weg !

zp8497586rq
1 reactie op : Hoe kan je je website 'branden'
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Webwinkel - Ecommerce Webshop Beginnen ? Enkele tips...1:30 am on november 11, 2007

[…] ik met die standaard dingen had gewerkt dan kon ik het al vergeten. . Een andere reden is het profileren van je website, je haalt er alle os commerce aangedreven shops toch zo uit ? Ik moet zeggen dat X-Cart niet slecht […]

[2]Recreatiewoning.nl8:40 am on juni 28, 2011

Uniformiteit is inderdaad belangrijk. Ook je website goed afstemmen op Google is van levensbelang. Erg belangrijk is hierbij de content. Wij zijn eigenaar van http://www.recreatiewoning.nl. Dit is een advertentie website waar particulieren en makelaars een tweede huis in de verkoop of een vakantiehuis in de verhuur kunnen plaatsen. Ze weten steeds beter de weg naar ons te vinden.

Sorry, the comment form is closed at this time.