Hoger scoren in Google

Meestal een verkeerd gesteld (eind)doel bij vele websites. Want hoger scoren in Google = meer bezoekers = meer conversies..

Dat scenario is mogelijk maar laten we zeggen dat het veelal niet zo is.

Want als je momenteel 1000 bezoekers per dag binnen krijgt maar geen enkele daarvan vult een forumlier in, download een file of koopt iets, dan mag je er zo goed als zeker van zijn dat wanneer je morgen of volgende week 10.000 bezoekers/dag binnen haalt daar weinig verandering zal inkomen.

Dus hoger scoren in Google zal weinig tot geen effect hebben.

Teveel mensen contacteren me om hoger te scoren terwijl hun site eerder een grondige opknapbeurt nodig heeft. Maar daar lees je meer over in de meer bezoekers sectie van deze site.

Beter scoren in Google hangt van een paar punten af die je in logische volgorde moet afwerken of je zal niet het gewenste resultaat gaan bereiken :

  1. Keyword reserach : het selecteren van de juiste zoekwoord combinaties
  2. Competitie analyse : wat gaat het mij aan tijd, moeite en geld kosten om boven mijn concurrenten te komen
  3. Website structuur : in eerste plaats voor je bezoekers maar zeker ook voor Google zorg je er maar beter voor dat het goed in elkaar zit
  4. Content strategie : hoe meer pagina’s hoe meer kans je maakt om gevonden te worden, mikken op longtail verkeer is hierbij een grote speler
  5. Linkstrategie : de doorslaggevende factor om goede rankings te behalen in Google.
  6. Analyse & Tweaken : na al je moeite is het tijd om de geboekte resultaten te gaan evalueren en te zien of het uiteindelijk iets heeft opgebracht

De gedetailleerde uitleg van bovenstaande puntjes kan je doornemen in de post : Hoger scoren in Google door het SEO Wiel.

Hoe je het ook draait of keert, een site bouw je in eerste instantie om je bezoekers een antwoord op hun vraag te geven. Niet om Google een plezier te doen.
Wat heb jij liever :

  • 200 bezoekers per dag waarvan 2% uiteindelijk een actie onderneemt .
  • 1000 bezoekers per dag waarvan 0,20% iets gaat ondernemen

Mijn advies luidt dan ook altijd : check eerst of alles duidelijk is voor je bezoeker en weet je waar ze nu afhaken ? Misschien suckt je navigatie of interactie ontwerp geweldig of heb je een ellendig uitcheckprocess en hebben de bezoekers die je aantrekt misschien wel interesse om actie te ondermenen maar is het niet duidelijk genoeg en verlaten ze gefrustreerd je website.

Fix die zaken eerst en je hoef niet eens meer bezoekers aan te trekken om meer conversie te behalen.

Eenmaal de grootste frustratie punten / afhaakpunten eruit zijn gehaald is het nuttig om je tijd in zoekmachine optimalisatie te gaan stoppen om beter te scoren.
Dit zijn enkele artikels die je best even goed doorneemt en die je ongetwijfeld op weg gaan helpen ! 100% geld terug als het niet zo is ­čÖé :

Keyword Research

Competitie Analyse

Website Structuur

Content Strategie

Linkstrategie

Analyse & Tweaken


´╗┐