Hoog in de zoekmachine door dynamisch linken (2)

Geschreven door : juni 13, 2007 3 reacties

Het 2e schema dat je kan gebruiken is datgene waardoor je het 2e niveau van je site een boost wil geven. Het niveau waar je afgeleiden of zeer nauw gerelateerde woorden van top keywords wil laten hoog scoren in zoekmachine.

Een paar voorbeelden van woorden die je op een 2e niveau zal terugvinden :
Verzekeringen –> autoverzekering, levensverzekering,brandverzekering,etc..
GSM –> gsm kopen, nokia gsm kopen ,etc

Volgend schema kan worden gebruikt om te focussen op het 2e niveau :

Het 3e Niveau

Indien je op het 3e niveau en dus je longtails ‘in de verf wilt zetten’ ga je zo te werk :

Het toepassen van deze manier van dynamisch linken, of het nu voor niveau 1-2-3 is, is een ideale manier om gefocused te werk te gaan in je site. Je bepaalt dus zelf welke links de zoekmachines kunnen volgen (los van wat de bezoeker ziet) en welk niveau en pagina’s in je site je een boost wil geven om zo hoog te ranken in de zoekmachine.

Conclusie

Deze schema’s tonen enkel de links die de crawlers kunnen volgen ! Je site zal dus nog een hoop meer links hebben om een goed resultaat te zien, komt daarbij dat je met een kleine site niet zoveel bent met deze technieken. Veel pagina’s zijn nodig om resultaat te gaan zien. Persoonlijk ben ik niet echt te vinden voor de 3e niveau boost omdat de longtail nogal eens kunnen wisselen en je op langere termijn toch beter af bent met je 2e en natuurlijk je 1e niveau.

Hou er verder rekening mee dat PR slechts 1 factor is van de +100 die je rankings in de SERPS gaan bepalen. Maar het kan zeker wel helpen !!

3 reacties op : Hoog in de zoekmachine door dynamisch linken (2)
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Goed scoren in Google door PR pumper websites3:54 pm on oktober 12, 2007

[…] aanmaken en verdelen van PR. Hier komt het er dus vooral op aan om een goede structuur (zie dynamisch linken & gebruik van nofollow ) in je site aan te brengen en vanuit sterke PR pagina’s dan te […]

[2]Daan1:54 pm on juli 1, 2008

Stel dat je het 2e niveau van je site een boost wilt geven..
betekent dit dan dat je van de pagina’s op het 2e niveau en 3e niveau geen link terugzet naar de home pagina?
Dus als je hetzelfde menu bovenaan elke pagina hebt, dat je de ‘home’ link nofollowd?

[3]Tony6:48 am on januari 8, 2012

@Daan Inderdaad… deze vraag is een “HOT QUESTION” bij uiteraard velen als het gaat om Siloing. Op een eerdere post heb ik onder andere hierop geantwoord. Althans, niet het antwoord zelf. Dat laat ik aan de Webmaster over, om een of andere reden.

Maar stel jezelf eerst de volgende vragen: “hoe belangrijk is de Homepage in relatie tot die pagina’s” en “hoe zou je er voor kunnen zorgen dat de link naar de HOME niet zichtbaar is” en, wellicht de belangrijkste vraag in dezer: “wat zou Mr. G denken als je waarvandaan ook, de HOME zou uitsluiten, en zou dat voor de bezoeker gevolgen kunnen hebben in het kader van Usability”.

Hierbij is ook het volgende belangrijk: Veel Blogs laten op de Home de laatste Posts verschijnen. Niet erg handig. Want wat gebeurt er als er een Inboundlink naar de Index verwijst? Het voegt geen enkele waarde meer toe en de Juice is waardeloos omdat de Index helemaal niets zegt over de website. Dat komt doordat er allemaal Excerpts of nog erger, de complete versie van de laatste posts op de Index/Home staan.

Ok. Nu een situatie waarbij de Home wel relevante informatie bevat over het Blog. Door b.v. een pagina van het blog niet in het menu op te laten nemen, maar als Indexpagina (sticky post kan ook, maar de meeste Themes presteren het om dan ook een postlink/url te maken zodat deze post via 2 verschillende, benaderbare URL’s te bereiken is (index en /naam-van-post/), en dus ontstaat er duplicate content). Nu wordt je daar niet voor gestraft, dat is een mythe. Google heeft überhaupt geen Duplicate Content Filter. Google werkt met de Competition Filter. Want hoe vaak zie je wel niet 10 identieke sites verschijnen? Het gaat er om, ongeacht welke versie het origineel is, welke het meest populair is.

Dit soort afbeeldingen of silo-schema’s zo je wilt, zoals we hierboven zien, wekt enorm veel verwarring op, want waar zien we in hemelsnaam het menu?? Ik pleit voor Actuele en Succesvolle Websites waar dit principe in volle kracht aanwezig en operationeel is. Helaas doet nagenoeg niemand dit.

Tot slot, een “nofollow” binnen de eigen site zal niet langer meer voor PR besparing zorgen. Dus dat heeft geen zin. Dus iedere pagina lekt PR (Juice), en daarom is o.a. Siloing belangrijk, maar vooral om de structuur en hiërarchie aan te geven.

Afijn, het antwoord ligt nu wel voor de hand…. als je jezelf ook afvraagt of het wel in het kader van Usability is, dan is de bal rond.

Een van mijn leerscholen waar nu gratis zeer accurate informatie te halen is: http://www.themezoom.com/ . Bekijk ook de Videosectie, of video silo zo je wilt, lol.

Succes.

Tony.

Laat je volledig gaan...

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.