Interview met Aaron Wall van SEO Book over linkbuilding

Geschreven door : maart 21, 2008 8 reacties

THE ORIGINAL INTERVIEW WITH AARON WALL FROM SEO BOOK CAN BE FOUND HERE

Daar er nog een hoop interviews zijn gepland met enkele Engelstalige SEO’ers / Marketeers en ik te lui ben om een nieuwe blog daarvoor te maken, heb ik de site maar voorzien van een Engelstalig gedeelte. Benieuwd of dat iets gaat teweeg brengen in de SERPS daar er toch altijd wordt geadviseerd om je site slechts in 1 taal te maken…

By the way, volgende week staat er een interview gepland met een linkbuilding Experte dus als je nog vragen hebt, stuur ze even naar info@zoekmachine-optimalisatie-seo.be … hoe heb ik ooit op een dergelijke domeinnaam kunnen komen 😮

Maar voor diegene die het interview met Aaron nog niet hebben gelezen…

Aaron Wall is ��n van ’s werelds bekendste bloggers als het op SEO en aanverwante shit aankomt. In 2003 schreef hij een boek over SEO (zoekmachine optimalisatie) , bevat vandaag de dag meer dan 300 pagina’s en krijgt nog steeds updates. Als je dus nog niet zo bekend bent met zoekamachine optimalisatie, dan is het SEO Book zeker een aanrader om een beter inzicht te krijgen in het bizarre wereldje.

Zijn werk over “SEO voor blogs” werd onlangs vertaald naar het Nederlands door Satish Binda en gepubliceerd op Karel’s site

In dit interview stelde ik volgende vragen :

  • Wat zijn de belangrijkste factoren die de waarde van een link gaan bepalen ?
  • Hou je rekening met de (toolbar) Pagerank als je op link-jacht gaat ?
  • Hoe kunnen E-commerce sites die fysieke producten verkopen gebruik maken van al het web2.0 gedoe ?
  • Stel je hebt een E-commerce site en je wilt gaan bloggen, start je die blog op je e-commerce site of maak je een nieuwe domeinnaam aan ?
  • Hoe zie jij de komende jaren de links, de waarde ervan en het linkbuilding proces evolueren (in google) ?
  • Als 2 links op eenzelfde pagina , maar met een verschillende ankertekst naar eenzelfde pagina linken , krijgen beide links dan een waarde toegekend of slechts ��n daarvan ?

Aan de reacties hieronder zal je merken dat niet iedereen tevreden was over Aaron’s antwoorden omdat hij nogal ‘oppervlakkig’ antwoordde. Maar bij een ‘geschreven interview’ is het ook moeilijk om diep te gaan graven..

Nogmaals, volgende week heb ik een interview met een linkbuilding experte, het is de moment om jullie vragenlijstje boven te halen 😮

Ow en deze wil ik jullie hier ook niet onthouden..een reactie van iemand die nota bene SEO diensten aanbiedt (een echte pro dus) , wel een unieke naam moet ik zeggen..ga daar eens mee naar het gemeentehuis om een geboorteaangifte te doen..

is dit spam ?

Sommige mensen begrijpen het blijkbaar nog niet goed…


8 reacties op : Interview met Aaron Wall van SEO Book over linkbuilding
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]edwin4:18 pm on maart 21, 2008

Lezen is leren..alhowel hij op de vlakte blijft..kan ook bijna niet anders met dit proefondervindelijk vak.
Ik ben zelf een fenomeen tegengekomen waar ik (nog) geen verklaring voor heb.
edwinsdesignlab.be/blog/2008/03/21/spontaan-op-nummer-1-in-google-komen/

[2]André12:52 am on maart 22, 2008

@ Edwin

Op je website heb ik ook een comment geplaatst waarin ik uitleg dat mij het tegenovergestelde is overkomen. Een website die bijna 7 maanden stabiel de nummer 1 en soms de nummer 2 positie claimt, staat uiteindelijk sinds vorige week rond de 150e plaats. Na een analyse bleek dat de helft van mijn backlinks (ook al waren dat er niet veel) genofollowed zijn. Enfin, dan nog de 150e plaats terwijl er maar 8.366 resultaten voor die keyword zijn? Mij een raadsel. Zelfs zonder backlinks zou ik met de relevantie van mijn geoptimaliseerde website hoog moeten scoren in ieder geval boven die niet-relevante websites die er veelal niets mee te maken hebben, maar 1 of 2x het woord bevatten of een backlink. Ik snap het niet, is dit een penalty of ben ik in de toegevoegde resultaten gegooid. Dat zou ook kunnen, want er is zeker in periode van 2 maanden geen linkbuilding of verandering aan de desbetreffende pagina gedaan of geweest.

[3]Daan12:47 pm on maart 22, 2008

Hij blijft inderdaad erg op vlakte.
Maar Internet Marketing is dan ook een vak waarin je niet al je geheimen wilt prijs geven.
Als je teveel over je trucs verteld gaat iedereen het doen, waardoor er maatregelen worden genomen en het niet meer werkt.

[4]André4:01 pm on maart 22, 2008

Nou, maatregelen worden er denk ik niet genomen. Sowieso verandert de algoritme van Google vaak of er nou truukjes of niet zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat er bepaalde trucs zijn. Mijn ervaring met SEO is wanneer je een goede, unieke tekst met de juiste keywords hebt gemaakt en daar relevante links voor zoekt, je het meestal in de meeste niches wel redt.

[5]Dave4:09 pm on maart 22, 2008

Niet dat hij echt ingaat op bepaalde punten maar dat kan ook moelijk met een ‘geschreven’ interview…Had hem gevraagd of hij een live call wou doen maar dat zag hij niet gelijk zitten 😮

Wat ik verder wel opmerkelijk vind is het feit dat hij zegt dat PR en anchorteksten niet echt ‘belangrijk’ zijn en dat is nu net datgene waar de meesten in de eerste plaats mee bezig zijn bij linkbuilding.

Ik kom later nog eens terug op het ‘blog op een ecommerce site- of niet’ gegeven..

Dave

[6]Daan6:27 pm on maart 22, 2008

@ André
Stel dat ik iets zou weten .. bijvoorbeeld een manier om goede backlinks te krijgen.
Als ik dat aan iedereen ga vertellen dan duikt iedereen erop. En doordat dat dan helemaal gespamd worden.. worden er maatregelen genomen. Dan heb je er niks meer aan.

[7]Hundreds of SEO Interviews | SEO Scoop10:04 pm on maart 26, 2008

[…] Aaron Wall […]

[8]Anne Jan Roeleveld2:17 pm on juli 31, 2009

De link naar het Engelstalige bericht bevat een “/” fout.

De huidige link http://www.e-tail.be/ENGinterview-with-aaron-wall-on-linkbuilding/
moet worden http://www.e-tail.be/ENG/interview-with-aaron-wall-on-linkbuilding/

[9]Mohammad Murphy4:47 am on september 28, 2010

i only get and download free seobooks out there on the interenet~–

Laat je volledig gaan...

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.