Is nieuwe content belangrijk voor SEO ?

Geschreven door : december 18, 2007 6 reacties

Eigenlijk zou ik nu onder de wol moeten kruipen maar zat hier nog heel even in de stats te graven (met Google Analytics) en kwam toch een opmerkelijk stukje data tegen dat ik toch nog even te grabbel wou gooien..misschien hebben jullie er iets aan. Spontaan kwam bij mij de vraag naar boven (omdat ik laatst in een dergelijke discussie zat) hoe belangrijk nieuwe content is op je site. En ook het belang van email marketing.
.
Om eerst even de cijfers te geven -> Bij het chekken van de ecommerce tab kreeg ik volgende cijfers te zien bij de
.
visits to purchase :

  • 25% van de verkopen werd gerealiseerd na 2 bezoeken
  • 18,75% na 101-200 visits
  • 18,75% na 4 bezoeken
  • 12,5% na 1 bezoek
  • overige 25% ergens tussen 3-25 bezoeken

days to purchase :

  • 37,5% van de verkopen gebeurde na 31-60 dagen
  • 25% na 0 dagen
  • 12,5% na 1 dag
  • overige 25% tussen 3-30 dagen

Zoals je ziet, de minderheid van de bezoekers koopt onmiddellijk bij het eerste bezoek ! Wat natuurlijk moeilijk te achterhalen is -> waarom ze na X aantal bezoeken/dagen dan toch besloten om tot aankoop over te gaan ? Dat zou pas een interessant gegeven zijn mocht je dat kunnen meten 😀 Zelf kan ik wel met enkele verzinsels op de proppen komen waarom die site hun toch heeft overtuigd :

  1. Ziet er professioneel uit, eigen teksten & foto's
  2. Regelamtig toevoegen van nieuwe producten
  3. Verificatie van derden door trust logo's, verzekerde aankopen, duidelijke garanties,etc
  4. Nummer waar ze kunnen bellen
  5. Blog gekoppeld aan de site waar ik probeer 2 artikels per week te posten
  6. Homepage wordt bijna elke week aangepast
  7. Elke elke 7-10 dagen wordt er een email verstuurd naar leden
  8. Organiseren van wedstrijden & acties

Dat zijn zowat de voornaamste waar ik aan kan denken. Om even op de discussie terug te komen waar ik een tijdje geleden in 'verwikkeld zat', het ging over het feit of het regelmatig updaten van je homepagina en je content die daar op te vinden is belangrijk is vanuit een seo standpunt gezien. Als je een nieuwe site hebt is dat een factor die kan bijdragen maar voor de meer gevestigde waarden is dat absoluut geen must en brengt het weinig aarde aan de dijk. Er waren genoeg voorbeelden van mensen die hun homepagina en zelfs hun ganse site hooguit 3 keer per jaar wat aanpasten en die stonden al jaren aan de top. Dat hadden ze vooral te danken aan het voeren van effectieve link campagnes.

the six pack method

.
Zelf ben ik wel een voorstander voor het aanmaken van veel content, want meer content is meer keywords die je kan viseren, meer links die je kan verzamelen (zowel in&extern) en dus ook meer PR wat je kan krijgen. En als je je afvraagt of PR eigenlijk nog enig belang heeft, dan moet je het artikel van een paar weken gelden over het belang van Google pagerank maar eens doornemen.
.
Dus de conclusie was dat het 'seo gezien' weinig uitmaakt voor een gevestigde site. Maar als we het vanuit een bezoekers standpunt gaan bekijken, dan lijkt het me behoorlijk belangrijk dat je op regelmatige tijdstippen zaken gaat toevoegen/veranderen. Zeker als je de bovenstaande stats ziet. Om nog maar te zwijgen wat het belang van email adressen kunnen zijn voor je online biz !

Om af te sluiten…zo kreeg ik vorige week nog een Amsterdammer over de vloer die bijna 3 uur had gereden omdat hij de koopwaar wou zien voor hij tot aankoop over wou gaan.. niks raar aan denk je , ware het niet dat er een soortgelijke shop op een half uur rijden van zijn deur was maar omdat die site er niet profi genoeg uitzag (veel doodlopende links, standaard teksten&foto's,etc) zat hij liever 3 uurtjes in de auto..

.Ik zou zeggen, 'bestudeer' je stats grondig om te weten wat je wel/niet moet/mag doen…wat een mooie zinsconstructie om af te sluiten 🙂

zp8497586rq
6 reacties op : Is nieuwe content belangrijk voor SEO ?
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Jan1:22 pm on december 18, 2007

Elke keer lees ik met aandacht je artikelen om er weer wat van op te steken.
Soms lukt dat ook. Zie ook dat je zelf ook op andere SEO sites komt (zoals stompernet).
Nu ik dit stukje zo lees geef je te kennen dat je ook een E-shop hebt. Echter kan ik de link naar je shop nergens achterhalen.
Uiteraard zou ik dat wel willen want ik wil deze wel eens zien. Dit alles naar aanleiding van

“zo kreeg ik vorige week nog een Amsterdammer over de vloer die bijna 3 uur had gereden omdat hij de koopwaar wou zien voor hij tot aankoop over wou gaan.. niks raar aan denk je , ware het niet dat er een soortgelijke shop op een half uur rijden van zijn deur was maar omdat die site er niet profi genoeg uitzag (veel doodlopende links, standaard teksten&foto’s,etc) zat hij liever 3 uurtjes in de auto..”

Dus maak me gek de URL van de shop

[2]Peter9:06 pm on december 18, 2007

De URL staat volgens mij gewoon op de voorpagina helemaal onderaan ergens rechts. Maar over dit, ik vroeg me af of het makkelijk is om met een 2 maanden oude website een 4 jaar oude website met een pr4 in te halen door veel content en veel links.

[3]Dave10:02 pm on december 18, 2007

Met een 2 maanden oude site zal je nog niet te hoog scoren, heck de kans is waarschijnlijk groot dat je nog ergens in de sandbox zit. Met een site van 6 maand kan het al beginnen gaan…maar dat is eigen ervaring, misschien zijn er anderen die het in een kortere periode hebben gedaan. Maar zoals gezegd, als je goede content aanbiedt op zeer regelmatige basis, zal je over 6 maand voor behoorlijk wat woorden/zinnen goed ranken (als je tenminste wat KW research hebt gedaan) en zal je een groot aantal terugkerende bezoekers zien…dus denk niet altijd aan de serps in de eerste plaats…

Ik zou zeggen schreef veel interess. artikels, zorg voor inkomende links naar je home en interne pagina’s en een goede structuur binnen in je site en over een jaartje sta je bovenaan en zal het moeilijk worden voor je concurrenten om je uit de top 3 te kegelen !

[4]Fil1:34 am on december 19, 2007

Het is mogelijk, maar niet makkelijk, om met een 2 maanden oude website een 4 jaar oude website met een pr4 in te halen door veel content en veel links. Het addertje onder het gras zit hem nu net in “veel content” en “veel links”.

Waar haalt een 2 maanden oude site plots zoveel content ? Als die content werkelijk origineel en up to date is, dan zit je daar al goed. Wat de links betreft, dat ligt heel gevoelig. Teveel links op korte tijd kan dodelijk zijn voor een nieuwe site. Hangt ervan af hoe deze links tot stand gekomen zijn. O.a. Google is meester in het analiseren van dergelijke data.

Een trend vandaag de dag is het kopen van een oude (sinds lange tijd geregistreerde en actieve) domeinnaam, om de “trust periode” die zoekmachines (voor bepaalde zoekwoorden en niches) instellen, te omzeilen. Hier hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast. Time is money kun je hier wel heel letterlijk opvatten ! Een goede optie, maar niet voor iedereen dus.
Je moet natuurlijk ook goed weten wat je doet. Koop niet eender wat ! Wie zijn ogen niet open doet, houdt zijn zakken beter dicht.

[5]Dave9:10 am on december 19, 2007

Op die manier maak je misschien een kans maar het is niet aan te raden als je een “echte” en langdurige biz wilt opstarten want zoals je zegt..speel niet met de voeten van Google :d. Ik denk niet dat er een probleem zou zijn met ‘teveel’ content maar inderdaad eerder met de links.

Het kopen van een oudere domein is een 2e optie als je echt snel in de top wilt belanden maar zonder kennis van zaken koop je evengoed een kat in een zak. Als je perse wilt gevonden worden en je kan niet een paar maanden wachten om een deftige plaats te halen in de SERPS dan is er nog altijd adwords 😀

[6]Quincy2:55 pm on september 18, 2009

Om toch maar wat duidelijkeid te scheppen over het belang van up to date content en de SEO Page Ranking van een site is het belangrijk om te weten of het om een hoge competitieve markt gaat of een meervoudig trefwoord dat minder zoek resultaten heeft? Een competitief trefwoord zal meer updates nodig hebben dan een gemakkelijk bereikbaar trefwoord, updates voor je trefwoorden kan je doen via social media wat mijn favoriete strategie is. Het uitbouwen van een periodieke linkbuilding campagne is daarom de gemakkelijkste manier om te zorgen dat je website up to date blijft. Als men echt meer bezoekers wilt dan is het net als elk ander systeem hoe ruimer het aanbod des te meer kans tot slagen.

My best quote: ” So you’ve made a website, why stop there?”

Sorry, the comment form is closed at this time.