1 korte en krachtige Google Analytics Tip Vandaag…

March 30, 2010 No reactie

De foorkramers zijn weer geland voor de jaarlijkse paasfoor wat wil zeggen 3 weken veel lawaai en oppassen voor wildplassers 😮

Ik ga niet meer lopen zeiken dat de nieuwsbrief( hij is er, dat is al een pluspunt niet ?) te laat is en er gelijk invliegen en je de kortste nieuwsbrief ooit presenteren met 1 straight to the point Google analytics tipje waar iedereen, ongeacht de biz waarin je zit, zeker iets mee kan aanvangen.

Een paar nieuwsbrieven terug had ik het over het zoeken/vinden van artikels die nooit of zo goed als nooit werden bekeken en wat je ermee kon. Vandaag doen we het omgekeerde..onze beste content, hoe haal je die eruit en wat kan je ermee ?

Dus we gaan naar GA en volgen deze weg (ik heb mijn interface altijd in het ENG staan…) :

Top Content->Piviot icoon->Piviot by : Usertype -> showing unique pageviews

En je selecteert de returning visitors van hoog naar laag.

Misschien is deze screendump iets duidelijker :

Als je enkel bij top content gaat in GA kan je inderdaad zien wat je best ‘verkopende’ content is maar het vertelt je verder niet echt veel.

Wat ik graag weet is hoe populair die is bij mijn terugkerende bezoekers want dat vertelt me dat het blijkbaar een goed artikel/topic is en weet ik ook waar ik kan op inspelen om :

  1. de artikels te promoten op prominente plaatsen op mijn site
  2. te schrijven over gelijkaardige topics
  3. verwijzende bronnen en of gelijkaardige sites aan te spreken en gelijkaardige content aan te bieden (linkje maar vooral op genereren van traffic gericht)

En als we nog een stapje verder gaan, waarom niet zien of we een product kunnen bouwen rond die populaire artikels / thema’s ?

That’s al for today…. Laat je brains werken en er zit waarschijnlijk meer in dan je op het eerste zicht zou denken 😮

No reactie op : 1 korte en krachtige Google Analytics Tip Vandaag…
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...

No comments yet.

Laat je volledig gaan...
Naam
Email
Website