5 Redenen die je Beletten om te Groeien

September 13, 2009 No reactie

Deze week geen seo tricks, met het advies van de vorige weken ben je volgens mij een tijdje zoet. Of had je nog meer quick & dirty tips willen horen ?

Niet dat ik problemen heb om die te delen maar er zijn toch zo weinig mensen die er daadwerkelijk iets mee gaan doen en daar wil ik het deze week toch even over hebben.

Mensen zijn echt info freaks (me included) en raken nooit verzadigd. Wat op zich nooit slecht is maar het probleem dat ik veelal zie is dat er zeer weinig actie komt en dat is vooral te wijten aan :

  1. Men is op zoek naar DE tip die hun eindelijk rijk gaat maken
  2. Teveel aan info, metertje in het rood
  3. Ik kan dat niet…
  4. Geen tijd !
  5. De eeuwige twijfelaar..

Ik zoek nog steeds die ene tip die voor mijn doorbraak zal zorgen

Toen ik in 2003 mijn eerste stappen online zette had ik ze nog niet allemaal op een rijtje (nu al iets meer…al zeg ik het zelf 😮 ) en was ik ervan overtuigd dat er ergens op het www iets was wat ik moest vinden om mij te ‘lanceren’ zodat ik mijn moneytrain in gang kon duwen.

Boy wat heb ik daar toch veel tijd aan verspeeld maar al doende leert men en failure is the key tot succes. Je kan inderdaad nooit goed worden in iets als je nooit tegenslagen kent of fouten maakt maar als ik toen iets had gekend als E-tail was ik toch sneller tot mijn verstand gekomen (hint, hint..)

Er bestaat geen rode of groene knop die ervoor zorgt dat jouw moneytrain op topsnelheid zal komen.

Je zit voor een dashboard van een paar vierkante meter groot met honderden knopjes op en het is door het induwen en vooral blijven induwen van verschillende knopjes (soms op hetzelfde moment) dat de boel op gang zal komen.

Ik herinner me nog steeds een nachtelijk verhaal (en zo waren er veel) van mijn kungfu leraar (ow als ik jullie daar ooit iets over ga vertellen 😮 ) ..te lang om hier uit de doeken te doen maar ik wil je toch de korte versie meegeven.

2 mannen gaan naar hun tempel om te bidden. Ze zitten er alleen en op enkele meters van elkaar. Plotseling verschijnt er een Boeddha die hun vertelt dat ze een succesvol leven tegemoet gaan en rijk zullen worden.

De Boeddha verdwijnt en beide mannen gaan welgemutst naar huis. De ene die gaat op de stoel gaan zitten en denkt “Ik ben benieuwd wanneer ik eindelijk rijk ga worden…”. De andere man denkt ” Dat was leuk nieuws maar nu moet ik verder doen, het werk wacht op me…”

5 jaar na de verschijning krijgt de harde werker erkenning voor zijn werk en bestellingen rollen binnen waardoor hij moet gaan uitbreiden en aan het hoofd komt te staan van een welvarend bedrijf..

De andere man daarentegen zit nog steeds op zijn stoel te wachten…

Aan jou om uit te maken wie van de 2 jij bent in dit verhaal…

Waar moet ik beginnen ?

Er zijn natuurlijk ook weel mensen die niet op hun bank willen blijven zitten en veel informatie absorberen maar niet weten hoe die te rangschikken in volgorde van belangrijkheid.

Met als gevolg ze in het wilde weg beginnen te schieten en geen stap vooruit komen of zeker niet de gewenste resultaten zien zoals ze die in gedachten hadden.

“Shit het werkt niet goed” denken ze en ze verleggen het geweer van schouder en schieten….weer in het wilde weg.
Prioriteit leren geven aan zaken is niet makkelijk en het is iets wat ik ook nog niet echt lang onder de knie heb, het is toch zo verdomd makkelijk om je te laten verleiden/afleiden door andere fancy & nutteloze zaken.

Welke je prioriteiten zijn kan enkel jij zelf gaan bepalen. Maar als je een webshop runt, dan moet je beginnen bij je site zelf. Zit die goed in elkaar voor de gebruiker ja/nee.

En hoe kom je dat te weten ?

Je kan het één en ander gaan afleiden uit je analytics maar beter nog, hou eens een enquête !! Man man, ik probeer dat zoveel mensen aan te praten en iedereen zegt :”ja, dat zouden we eens moeten doen…” maar verder dan dat komt het niet.

Nogmaals, als je geen enquêtes houdt, dan ben je grijs en balk je 😮

Weet je je bezoekers te bekoren, hou je dan pas bezig met Google. Zitten je onpage factoren snor ? Indien ja, bekijk dan je offpage factoren, linkbuilding dus en maak een PLAN van WAT je moet doen en HOE je dat gaat doen. Zitten de onpage factoren er een beetje naast –> FIX IT 🙂

En zo ga je steen voor steen de boel gaan opbouwen. Maar het heeft geen zin om een beetje van A en dan eens een beetje van B te doen…Ik schreef hier ooit over hoe je zaken moet gaan organiseren (to do lijstjes etc) remember ?

Benieuwd of jij toen iets had van “jaja, dat werkt niet voor mij…” of als je het een eerlijke kans hebt gegeven … Ik vermoed dat het eerder het eerste was.

Ik kan dat niet …

Ben ik toch zo allergisch voor…Sta me toe om te vertellen : ik was nog geen 16 toen ik voor mezelf heel bewust uitmaakte dat het schoolsysteem niks voor mij was en er dan ook uitstapte.

Ik hield van studeren en bijleren maar enkel als de theorie aan de praktijk kon gekoppeld worden om voor mezelf uit te maken of dat wel klopte en ik mijn tijd niet nutteloos ging gaan investeren in iets wat dan in de praktijk totaal niet blijkt te werken.

We zijn een goede 15 jaar verder nu en ben eigen baas..en de tijd die daar tussen zat, daar heb ik meestal enkel de zaken gedaan die ik echt wou doen. Veel tegen de muur gevlamd maar des te meer geleerd.

Niet dat ik nu fortuinen verdien maar ik durf zeggen dat ik een happy mens ben. Mensen die me dus komen vertellen dat iets niet kan….grrrrr

It’s all about your attitude. Als je denkt dat je iets niet kan, dan stop je jezelf in een cirkel waar je nog heel moeilijk uit kan. Iets zoals dit hier :

Ik denkt dat ik het niet kan–>automatisch geef ik me geen 100% –> geen 100% geven = niet de gewenste resultaten –> niet de gewenste resultaten = zie wel dat het niet ging lukken –> niet gelukt = nog meer denken dat je iets niet kan = nog minder actie= blablabla

Zie je een beetje in welke cirkel je bent terecht gekomen ? Aan de andere kant, als je er echter wel 200% voor gaat, dan kom je in een totaal andere cirkel waar alles beter en beter wordt.

En wanneer zou ik daar tijd moeten voor vrijmaken ?

De meest gebruikte one liner van de meeste ondernemers. Niet teveel woorden aan vuil maken maar als je denkt voor dergelijke zaken, we hebben het hier over het verbeteren van je situatie notabene, geen tijd kunt / wil vrijmaken dan ben je grijs en…… 😮

Er zijn inderdaad maar 24h op een dag maar een goede planning en vooral je daaraan houden zorgt ervoor dat je tijd creëert om met andere zaken bezig te zijn die voor groei/verbetering kunnen gaan zorgen.

Ik hoorde deze week nog dat Richard Branson ( de Virgin guy) 25% van zijn tijd aan marketing hangt. Zou er een verband zijn tussen dit gegeven en het fortuin die hij al vergaarde ?

Je kan geen vooruitgang boeken als je NIKS gaat veranderen aan je huidige situatie en maar blijft verder draaien op het molentje waar je nu op zit.

Zou ik nu dit of dat doen..hm..laat me nog even nadenken..

Van (teveel)nadenken krijg je hoofdpijn…Zolang er geen astronomische bedragen mee gepaard gaan of ingrijpende veranderingen met zich kan meebrengen is de boodschap : just do it !

Heel eenvoudig, neem je to do lijstje en rangschik het volgens prioriteit. Als je daar uit bent, dan plaats je de eerste taak op je dagelijkse (of wekelijkse) todo lijst en je begint er gewoon aan.

Meer is er niet aan en lukt het niet of slaat het tegen, geen paniek, je bent een ervaring rijker en weet nu tenminste dat het niet werkt (en hopelijk ook waarom) en je kan nu met je volgend idee aan de slag.

Teveel mensen zijn als kippen : ze kakelen teveel en leggen weinig of geen eieren.

En als ik kijk naar de reviews die ik deed back in maart en nu ga kijken wat er werd aangepast, dan weet ik dat ik het bij het rechte eind heb 😮

No reactie op : 5 Redenen die je Beletten om te Groeien
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...

No comments yet.

Laat je volledig gaan...
Naam
Email
Website