Plan je linkbuilding strategie

October 19, 2009 No reactie

Op de blog schreef ik wel iets over Gratis tools en het feit dat SEO bedrijven wel/niet tot het afzetters ras behoren..

Wat ik er misschien nog wil aan toevoegen aan het laatste artikel:

Als je het zelf wilt gaan doen (of doet), maak een duidelijk plan op van hoe je dat gaat aanpakken. Als een cowboy te werk gaan klinkt avontuurlijk maar zal je niet brengen waar je hoopt te komen.

Dus als je betere plaatsen wilt zien voor keywordcombinatie XY, dan werk je enkel daaraan en niet ook nog eens aan 20 andere combinaties. Focus is het magische woord hier en jammer dat zo weinig mensen dat willen snappen.

Iedereen wil gaan Multitasken terwijl onze brains daar niet voor zijn gemaakt.

Dus je neemt keywordcombinatie XY en zoekt eerst uit of het een meerwaarde zou kunnen betekenen mocht je daar beter voor ranken. Ben je het niet zeker, probeer uit te vogelen wat mensen precies zoeken als ze die woordcombinatie intikken.

Je kan dat doen door snel een adwordscampagne op te zetten met enkel dat exacte zoekwoord en je stuurt ze naar een pagina waar je ze verschillende keuzes geef.

Simpel voorbeeld : ik wil hoger scoren voor het woord ‘tuinmeubelen kopen’, maak een campagne aan voor dat exacte keyword en maak een landingspagina waar er 5 links opstaan :

  • Ik wil Houten Tuinmeubelen Kopen
  • Ik wil Ijzeren Tuinmeubelen kopen
  • Ik wil Plastic Tuinmeubelen kopen
  • Ik wil Tuinmeubelen Vergelijken
  • Ik ben enkel op zoek naar info over tuinmeubelen

Natuurlijk een heel breed voorbeeld maar je snapt wel waar ik naartoe wil denk/hoop ik.

Op die manier kan je er soms heel snel achterkomen of de keywordcombinatie wel of niks voor je is..

Is het wel iets, dan zoek je uit waar je staat in de zoekresultaten en vergelijk je jouw pagina met de top 5. Zitten prutsen aan je onpage factoren zal je geen stap verder helpen (tenzij je het woord niet in je titel hebt staan,etc) dus kijk je enkel naar de links.

Een handig iets is het allinanchor:keyword commando die je in Google kan ingeven. Zo toont Google je de resultaten aan de hand van de inkomende anchorteksten een pagina telt. Op 1 staat dan de pagina die het meest inkomende links heeft (% gezien) met dat keyword, en zo verder.

Op die manier kan je heel snel weten op jouw pagina nog wat meer gerichte ankerteksten nodig heeft.

Als je bijvoorbeeld op plaats 10 staat , wees dan niet “TE” met het afvuren van extra links met de exacte keywordcombinatie. Begin met 1-2 linkjes en observeer wat er gebeurd met je pagina :

  • Niks = Nog een paar linkjes
  • Omhoog = 1tje meer
  • Omlaag = Links weghalen

Vergeet de ‘mix’ niet..dus als je 2 links met de exacte ankertekst gebruikt, gooi er ook eens eentje tussen met een variante of zelfs gewoon een naakte url of een klik hier.

Je wilt niet dat Google denkt dat je ‘iets’ aan het doen bent ๐Ÿ˜ฎ

Er komt plots een duiveltje op mijn schouder zitten die zegt : Als je niet met je eigen pagina’s wilt prutsen, dan is er niemand die je zal tegenhouden om te experimenteren met een van je concurrenten ๐Ÿ˜ฎ

Werkt, het..ok dan stuur ik ze naar mijn pagina. Werkt het niet, dan heeft mijn concurrent pech maar weet ik wel dat het niet goed is ๐Ÿ™‚

Begin je nu ook een beetje in te zien dat het uitermate belangrijk is om eigen linkbronnen te beheren ? Als je die niet hebt, is het bijzonder moeilijk om op korte termijn iets te gaan forceren..

Het enige wat je dan kan doen is overgaan tot het kopen van links maar doe het dan wel op een manier dat het er niet van afdruipt dat het gekochte links zijn ๐Ÿ™‚

No reactie op : Plan je linkbuilding strategie
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...

No comments yet.

Laat je volledig gaan...
Naam
Email
Website