Up & down & cross selling case studie

December 26, 2009 No reactie

Begin deze week was er de launch van “Launch Tree”. Ik vernoemde het al even een paar weken geleden en geen idee of je de launch een beetje hebt gevolgd maar er is nogal wat steengoede content de ether in gestuurd..gratis en voor niks..behalve je mail adres of Retweet dat je moest doen maar dat moeten we er dan maar bijnemen.

Sportief om toe te geven dat je het niet hebt gevolgd omdat het je geen fluit interesseerde.

Jammer want vooral bij het interview met Andy Jenkins werd er gewoon een uur lang KILLER content op je afgevuurd. Ik zweer het je, een blik achter de schermen van hun “Stomping the search engines 2”, nog nooit geweten dat een marketeer of business daarmee naar buiten kwam.

Bij mij heeft het in ieder geval een treintje in gang gebracht die ooit op volle toeren zal draaien als de structuur er is.  Op de blog schreef ik gisteren al in het kort even over hun launch maar ik heb even hun uitcheck proces onder de loupe gelegd en het is fantastisch en vooral een geniale aanpak.

Bij de meeste van ons ziet een aankoop er zo uit :

  1. Gooit een product in zijn winkelwagen @ x aantal euro
  2. Bezoeker wordt naar winkelmand genomen
  3. Vult de nodige gegevens in
  4. Controleert bestelling
  5. Bedankt voor uw aankoop…

Bij de Stomper launch zag het er ongeveer zo uit :

  1. Krijgt gratis cursus EN magazine gratis (1e maand, daarna $45/maand)
  2. Begint met uitchecken en nog voor er gegevens moeten worden ingevuld krijgen ze de kans om ook een gratis dvd vd maand erbij te gooien (1e maand, daarna $19.95/maand)
  3. Dat is 3x ‘gratis’
  4. Gegevens worden ingevuld, grote knop ‘place order’ , en de bezoeker wordt NIET naar een bedankpagina genomen maar naar een pagina waar staat te lezen, CUSTOMIZE your order
  5. Mega Pack wordt aangeboden : verschillende dvd’s @ $77/elk of $99 voor alle 5
  6. Iemand die wel of niet ingaat wordt naar een andere pagina genomen waar de Home study course (15 dvd’s) wordt aangeboden @ $247.
  7. Iemand die er op ingaat wordt naar de bedank pagina genomen
  8. Iemand die het aanbod afslaat gaat naar een pagina waar een ‘slim versie’ wordt aangeboden @ $147, daarna ook naar bedank pagina

Ik heb hier een poging gedaan om hun flow op papier te zetten , geen idee of je er iets aan hebt.

Wat ik vooral van dit hier heb opgestoken (free content remember) :

1. In plaats van 3000 nieuwe klanten en een eenmalige bron van inkomsten hebben ze nu 17500 klanten weten binnen te halen met directe EN maandelijks terugkerende inkomsten

2. Klant wordt OVERWELMD met in 1e instantie gratis en 2e instantie betalende producten die heel nauw samen liggen en killer content bevatten (voor de meesten onder ons ..een Matt Cutts gaat misschien iets minder aan een seo cursus hebben )

3. De waarde vd upsells die worden aangeboden lijkt veel groter dan de prijs wat wordt gevraagd. 1 dvd @ $77 of 5 dvd’s @ $99/stuk , een ‘no brainer’ inderdaad.

4. Hoewel het uitcheck proces lang lijkt kan het toch in 1 (laten we nu nog zeggen 2 minuten) worden afgerond. Het is dus geen hel om door te gaan.

5. Er wordt heel duidelijk gecommuniceerd dat als je binnen de 30 dagen annuleert je niks gaat betalen.
Ok en nu kom jij naar mij om te zeggen dat dit enkel mogelijk is voor info producten…Bullshit !
Zoals ze zelf al aangaven in de video, het is er altijd al geweest in de offline wereld. Het is al zo ingeburgerd dat we het zelfs niet meer merken.

Sommige retailers doen ook up – cross sells in hun uitcheck proces maar daar staat de continue knop meestal BOVEN de upsells. In het geval van Stomper krijgen ze die eerst voorgeschoteld voor ze aan de continue knop kunnen…
Als je zoekt naar het boek Predictably Irrational waar ze naar verwijzen, je kan hier een paar pagina’s lezen. Ik had het in een blogpost al eerder over dit truckje (of is het trucje ?)

http://www.predictablyirrational.com/?page_id=131
Lezen die handel !!!

No reactie op : Up & down & cross selling case studie
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...

No comments yet.

Laat je volledig gaan...
Naam
Email
Website