Zo vind je Keywords die je concurrent NIET zal vinden…

May 5, 2010 No reactie

Soms krijg je van die zaken in je schoot geworpen waarvan je denkt : “waaw..ook met alledaagse tools kan je straffe toeren uithalen”.

Zo vond ik deze week een post over het tracken van je posities in Google via een simpele Excel file! Omdat ik zelf een Excel dummy en het even duurde voor ik dat ding aan de praat kreeg heb ik een how to tutorial gemaakt om jouw dat opzoekwerk te besparen.

Uit de korte enquête die ik vorige week hield , en waarvan iets minder dan 10% van de mensen die de mail openden hun mening gaf , blijkt dat we nog altijd ok bezig zijn dus we blijven verder gaan tot het volk zich tegen me keert 😮

Eind vorige week publiceerde ik het artikel over Linkanalyse & opbouwen van je strategisch plan en kreeg daaromtrent nogal wat mails binnen die eigenlijk allemaal beetje op hetzelfde neerkwamen :

Wat zijn goede keywords voor mij en waar vind ik die?

Heb ik reeds een paar posts aan verspild dus geen reden om dat hier nog eens te gaan doen. Check gewoon even de keywordresearch categorie als je meer wilt lezen.

Nu wat ik waarschijnlijk nog niet heb aangehaald zijn de verschillende soorten van zoekwoorden. En dan heb ik het niet over de ‘technische’ kant, zoals top of longtail zoekwoorden maar de …ja hoe gaan we dat noemen…de gedachte achter een zoekopdracht.

Kijk als je tools gaat gebruiken, dan zoek je op 1 keywordcombinatie en zal die tool je gerelateerde zoekwoord combinaties tonen. Maar je zit daar enkel aan de oppervlakte te krabben en je graaft op die manier niet diep genoeg.

Als iemand een keyword combinatie intikt, dan is dat een soort van ‘codering’ van wat er zich op dat ogenblik afspeelt in de brains van die persoon.

Stel dat ik een hondenschool heb en iemand gebruikt Google omdat zijn hond in kwestie een ‘probleem’ heeft en de boel in huis te pas en onpas onderzeikt (wat een voorbeeld :o).

Waarschijnlijk zal ik alle mogelijke keyword combinaties gaan zoeken rond de woorden hondenschool / opvoeding maar laat op die manier een pak potentieel liggen want wat als die persoon het probleem of de symptomen van het zeiken van zijn hond gaat gebruiken om te zoeken ?

Een zoekende medemens kan inderdaad rechtstreeks het woord hondenopvoeding gaan intikken maar het kan ook zijn dat die persoon zijn probleem of het symptoom van zijn probleem gaat gebruiken om een oplossing te zoeken.

Het probleem lijkt me duidelijk : Hond plast…. En dan vind ik al heel snel dit hier :

  • Hond plast in huis
  • Hond plast in bench
  • Hond plast in mand
  • Hond plast van blijdschap
  • Hond plast binnen
  • Hond plast in zetel
  • Hond plast ‘s nachts in huis
  • Hond plast overal

Het symptoom dat dit vervelde ding met zich meebrengt is dat mijn meubels en tapijt gaan stinken/verkleuren/rotten …dus kan die persoon in eerste plaats op zoek gaan naar :

  • Meubels restaureren
  • Meubels renoveren
  • Meubels herschilderen
  • Meubels afbijten
  • Meubels uitverkoop
  • Meubels opknappen
  • Oude stoelen opknappen
  • Tapijt schoonmaken
  • Tapijt reinigen tips

Misschien is die persoon in de eerste plaats niet op zoek naar een opvoedingsschool en of weet zelfs niet dat die bestaan.

Pas wanneer hij op jouw site terechtkomt waar jij een probleem/symptoom beschrijft zal hij misschien denken :” ow shit, je kan dat je hond ook afleren, dan hoef ik niet telkens mijn boel te renoveren of schoon te maken..snel even zien hoe of waar… ! ”

Naast de directe, probleem en of symptoom zoekopdracht is er ook nog een 4e soort en dat is het product zelf.

Stel (denk niet dat het zo is maar het gaat om het idee…) dat er een soort van toestel bestaat die het wildplassen tegen gaat en dat ding noemt “Pissed XT10” dan kan je maar beter zorgen dat je die ook in je mix gaat opnemen want misschien heeft die persoon van zijn buur , of door het opzoekingswerk dat hij reeds online deed , vernomen van het bestaan van dit product en tikt hij gewoon die combinatie in….

Les van vandaag, gebruik eerst je brains en daarna de tool

No reactie op : Zo vind je Keywords die je concurrent NIET zal vinden…
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...

No comments yet.

Laat je volledig gaan...
Naam
Email
Website