Moving the Free Line

Geschreven door : januari 11, 2008 1 reactie

De stompervideo's die de laatste weken aan het grote publiek werden geserveerd waren niet de minste. Stuk voor stuk voorzien van een “killer inhoud” die je normaal gezien niet zo snel op het www zal vinden. En de veelgestelde vraag (door een niet-internet marketeer) is dan ook : “Waarom geven die lui die waardevolle content zomaar gratis weg ?”. Een paar jaar geleden zat ik ook nog op dat spoor want geef toe met die inhoud en onderwerpen kan je makkelijk info producten maken die je voor € 20-30 en zelfs meer kan verkopen. Maar als je zoiets ziet mag je er donder op zeggen dat er een lancering van één of ander product/dienst op komst is. Voor niks gaat de zon op….:d

HTTP://WWW.FASTHOMEWORKK.COM

.
Het is heel interessant om een dergelijk lancering op de voet te volgen want we kunnen wel iets leren van de 'groten'. Het concept dat wordt toegepast staat beter bekend als 'moving the free line' .De Stomper lui maar ook Rich Schefren, John Reese, Eban Page,etc zijn echte masters hier in.

Wat is dat nu precies ?

In de internet marketing wereld (en ik neem aan in de off line wereld ook) is de verkoop-trechter een bekend fenomeen. Ik probeer het even in het kort te schetsen, het is een proces waarbij je bezoekers (in de on line wereld dan) van diverse bronnen (zoekmachines, artikels, video, ebook,etc) weet te sturen en te overtuigen om over te gaan tot de aankoop van 'front' producten , die zich in het begin van de trechter bevinden ,tot de hoog geprijsde producten die dieper in de trechter zijn gelegen. Een kleine tekening zal misschien meer helderheid brengen.

Wat een afbeelding niet kan doen hé 😀

.Nu…bij het moving te free line fenomeen gaat men de lijn verplaatsen en verder in de trechter gaan plaatsen. Een tekening zal me een hoop uitleg besparen :

Het idee is dus om je bezoekers meer GRATIS waardevolle content te geven. Zaken waar je normaal makkelijk wat cash moet voor neertellen. Door het gebruik van een dergelijk strategie krijgt de bezoeker niet alleen meer vertrouwen in wat je hebt te vertellen, je zorgt er ook voor dat je je concurrentie gaat elimineren. Jij geeft iets weg waar ze bij je concurrent moeten betalen.

Waardevolle content weggeven waar ik normaal wat $$$ kan mee verdienen ? Ben je gek !

Ja, ik ben gek maar dat ben ik al van bij de geboorte 😀 . Een feit is natuurlijk dat deze “ninja techniek” enkel kan worden gebruikt als je een duurder item hebt aan te bieden. Als je bijvoorbeeld een €27 e-boek verkoopt is dat onmogelijk toe te passen.
.
De eerste reden waarom je die waardevolle content weggeeft is om aandacht te trekken. Wat zijn bezoekers met iets waar het www vol van staat ? Goede content trekt niet alleen de aandacht maar het zal ook een hoop extra verkeer aanbrengen. Mensen beginnen te linken naar je content, meer inkomende links, nog meer bezoekers, betere posities in de zoekresultaten en de molen is aan het draaien ! Al moet je vandaag de dag wel goed uit de hoek komen en zal een gratis eboek of rapport niet al te veel effect meer hebben…creatief zijn is de boodschap..check de stomper video's maar eens…
.
Hoe hoger het prijskaartje van je item, hoe meer winst je (normaal gezien) maakt en hoe meer $$ je kan vrijmaken om bijvoorbeeld affiliates te belonen en extraatjes te geven bovenop hun commissie…om een voorbeeldje te geven, zo kreeg de topaffiliate bij de lancering van stompernet (was dat nu 2006 ?) een BMW cabrio als extraatje ! Daar doen mensen al eens iets voor dacht ik…
.
Helaas is deze techniek niet zo makkelijk als het laat uitschijnen. Er zijn weinigen die succesvol deze techniek kunnen toepassen, en meestal komt het door gebrek aan ervaring en 'zomaar' gratis zaken weggeven. Want wat ben je ermee als je je beste content gratis weggeeft en niemand koopt je back end item ? Je moet je bezoekers in een soort van 'roes' weten te brengen…een ketel die op het vuur staat en naarmate het klokje tikt begint het water te koken tot het punt waar het je ketel begint te fluiten…
.
Het is niet makkelijk maar als je een paar van die grote projecten volgt en bestudeerd zit er zeker ook iets voor ons in, in welke markt je dan ook actief mag zijn.

zp8497586rq
zp8497586rq
1 reactie op : Moving the Free Line
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Wat de grote Internet Marketeers ons gratis leren ! | Etail10:36 am on mei 15, 2009

[…] persoon cash zou voor vragen. Deze trend lijkt de laatste jaren behoorlijk toe te nemen en het verzetten van de ‘free line’ zoals ze dat zo mooi noemen zorgt ervoor dat je (of ik toch) wel eens de nodige tijd neem om alles […]

Sorry, the comment form is closed at this time.