Laten we het nog eens over bloemen hebben ,en een kleine vergelijking maken

Geschreven door : oktober 23, 2008 13 reacties

Nu we na gisteren toch in de bloemen sfeer zitten ben ik ook eens een NL talige bloemensite gaan opzoeken om ze eens naast elkaar te leggen. Air Jordan 3 Femme Missouri Tigers Jerseys Fjallraven Kanken Big Wisconsin Badgers new balance mrl996dd deconstructed khakikhaki zalando new balance uomo saldi Nu ja het was niet mijn bedoeling om ze naast elkaar te leggen maar toevallig kwam ik op de NL site terecht en ging mijn verstand er gelijk onze 41% converterende gaan naast leggen, noem het beroepsmisvorming 😮

Laten we eerst even de 2 sites onder elkaar leggen. nike air max 1 ultra moire homme Canotta Denver Nuggets Peyton Manning Jerseys new balance 996 femme bleu gold De eerste is de NL site

En hier de winnaar van augustus


De grote zaken die volgens mij echt een verschil maken tussen de 2 :

  1. Branding (pro flowers) , niettegenstaande je onmiddellijk weet waarover het gaat als je op de site terecht komt een zeer goede , korte en duidelijke tagline (flowers,plants,gifts) en een gratis nummer waar je kan bellen
  2. Duidelijke call to action die ons gevoel van “urgentie” aanspreekt want iedereen wil de dag van vandaag alles snel in huis hebben of geleverd zien
  3. Ik heb iets verstuurd en wil de boel opvolgen om te zien of alles goed verloopt…je geeft je klant dus inzage in jouw afhandelingsproces
  4. Zeer duidelijke navigatie die duidelijk gesegmenteerd is en waar ik ongetwijfeld binnen de kortste keren precies vind wat ik zoek zonder een half uur te moeten rondklikken op de site
  5. Als het me toch niet duidelijk is, dan vraag ik het maar aan de “verkoper”…Al zie ik wel de logica van het pijltje achter de searchbox niet echt in. New Balance 1600 damskie sac fjällräven kånken asics adidasi de sala Een pijltje wijst meestal naar iets
  6. Zeer sterke aanwezigheid van “grafisch materiaal” en de flash toepassing laat me toe om al eens rond te kijken. Nike Air Force 1 new balance 577 napes sale Alle andere afbeeldingen brengen me trouwens ook in de “bloemenmood”
  7. Als ik aan bloemen denk dan zie en ruik ik de VERSE bloemen bij de bloemist en wil ik zeker geen verslenste dingen naar mijn lief sturen en ow ja best online casino ik wil het ook subito presto vandaag doen

Ik denk dat

je algauw zelf het verschil ziet als je de site van fleurop er gaat naast leggen. nike air jordan 12 homme Nike Air Max 90 Het eerste wat mij “stoorde” was de zwarte boord waar hun slogan in staat. ADIDAS Yeezy 350 Boost Dexter McCluster Titans Jerseys sklep new balance 966 meskie asics gel lyte 5 evo Als ik aan bloemen denk dan ga ik zwart daar in ieder geval niet met associëren. Canada Goose Pas Cher UNLV Rebels Jerseys Kansas State Wildcats Jerseys sac a dos fjallraven adidas original pas cher fille Ook de header is zeer vaag..groen&zwart.

Grafische elementen zijn ook zeer schaars. Nike Air Max 2017 Femme Umbro UX homme adidas tubular boost Canotte Basket Ik zie daar een paar kleine afbeeldingen die daar ergens onderaan bengelen, niks die echt in het oog springt. Jordan 6 enfants buty nike janoski damskie nike air max goedkoop soldes adidas chaussures sport nautique homme De navigatie is me op het eerste zicht iets te onduidelijk en je mag alles doen op je site maar zorg ervoor dat je bezoeker niet moet gaan NADENKEN als hij op je pagina komt. Nike Air Max 2018 Femme nike air max 2017 wit adidas superstar rose gold femme nike air max 2016 zwart new balance 574 femme bleu marine Als je ergens je SEO theorieën moet “vergeten” is het wel op je homepagina..

Waarom ik bij jullie zou bestellen, dat hoef ik nu nog niet te weten, ik wil eerst vinden wat ik zoek en liefst zo snel mogelijk.

Laten we ook nog even snel naar een productpagina gaan om af te sluiten

Fleurop :

Proflowers :

  1. a-b-c toont me VISUEEL heel duidelijk wat te doen
  2. Wat zijn mijn verschillende opties wat betreft het boeket, duidelijke prijsvermelding en leveringstermijn. Adidas Powerlift 3 Homme Florida Gulf Coast Eagles Jerseys Air Jordan Spike Jordan Jumpman Meer nog, als ik op een optie klik krijg ik te zien wat ik nu precies mag verwachten als ik meer betaal (zie screenshot onder)
  3. Duidelijk wat ik mag verwachten in het boeket
  4. Je kan er niet naast kijken

Bij Fleurop…de pagina ziet er bijna “zielig” uit en die banner staat daar ongelofelijk slecht geplaatst. Nike Cortez homme Air Jordan Retro 3 Nike TN Requin 2017 Er wordt absoluut geen gebruik gemaakt van de beschikbare ruimte boven the fold. Adidas NMD Homme Womens Nike Air Huarache Nike Air Lebron 13 Ep De foto “verkoopt” het product niet en kan zelfs niet worden vergroot. Canotte New Jersey Nets Nike Archive 83.M Canotte Detroit Pistons

  • Nike Roshe Run Dames
  • adidas stan smith argent Het straalt trouwens ook geen sfeer uit. nike cortez nere uomo C.J. Wilson Jersey nike air max flyknit rouge Geen duidelijke beschrijving van wat ik mag verwachten.

    13 reacties op : Laten we het nog eens over bloemen hebben ,en een kleine vergelijking maken
    Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
    [1]Mitchel7:36 am on september 24, 2008

    Zeer goede review Dave. Ik denk dat de mensen van Fleurop daar wel wat aan hebben. Met een paar simpele aanpassingen zou Fleurop een stuk meer (kunnen) verkopen. Het enige wat ze meehebben is de branding in Nederland. Fleurop is erg bekend, dus mensen weten als je daar besteld dat het wel goed komt.

    In mijn zeer snelle zoektocht of andere nederlandse webfloristen het beter deden kwam ik nog deze pagina tegen: http://www.flowers.nl/
    Check onderaan de pagina eens…. oeff

    [2]Peter11:23 am on september 24, 2008

    Eeek!! Dat geloof je toch bijna niet dat ze dat soort trucs nog uithalen… Hier knap ik wel op af hoor. En het nut?

    [3]Dave11:41 am on september 24, 2008

    Je wilt niet weten wat er vandaag de dag nog allemaal wordt gedaan 😮

    [4]Edwin (the one and only )8:11 pm on september 24, 2008

    Het nut ? héél simpel..
    Als je “fleurop Amstelveen” ( weet niet meer of dit op de homepage stond ) intypt in Google, kom je als eerste de site van Flowers.nl tegen..gewoon optimaliseren voor de keywords van je concurrent..lekker ( officiële term is keyword stuffing..)
    Ach Google is belange niet wat sommige mensen er zich van voorstellen, een superintelligente rangschikker..

    Er zijn natuurlijk een aantal factoren die bepalend maar niet meetbaar zijn..in de U.S. kan proflowers een al jarenlang ingeburgerde naam zijn, een soort referentie in zijn domein. Online sales kunnen ook wezenlijk verschillen van land tot land. In ieder geval is dit een uitstekende onpage analyse door een gerenomeerd e-commerce expert. 🙂

    [5]Oeds10:21 pm on september 24, 2008

    Leuk artikel Dave!
    Echter is het natuurlijk wel belangrijk in welk land de website converteert.
    De conversieratio van proflowers hoeft hier in nederland uiteraard niet dezelfde plaats in te nemen in een evt. conversie top 10. Dus wil je dan als fleurop zijnde, proflowers wel als vergelijking nemen? Is er ook voor nederland een top 10 conversie lijst?

    [6]Dave10:23 am on september 25, 2008

    Waar is die expert ? Voel me nog net iets te jong om als een expert door het leven te gaan..kom over een jaar of 10 eens terug.

    Maar zoals aangegeven, G heeft nog wat werk aan we winkel want in veel gevallen zijn het niet de beste pagina’s, artikels die in de top 10 staan en bij deze is aangetoond dat keywordstuffing het nog steeds prima doet voor low traffic woorden/combinaties 😮

    Ik wilde proflowers en fleurop niet vergelijken qua inkomsten/conversies maar gewoon eens de sites naast elkaar leggen vanuit een usability standpunt gezien..

    Dave

    [7]Edwin2:21 pm on september 25, 2008

    Het is normaal niet van mijn gewoonte, maar bij wijze van proef en omdat het hier om vunzige blackhat seo techniek gaat toch een spamrapport ingediend, ik ben benieuwd…

    [8]Op zoek naar Ecommerce Info & Tips ? Check deze gratis artikels ! | Etail9:33 am on september 30, 2008

    […] Zelf sta ik er ook ergens tussen met het artikel over de USA bloemetjes en de…NL bloemetjes […]

    [9]Patrick Kerssemakers3:36 pm on oktober 1, 2008

    Leuke review Dave. Dit ligt je goed!
    Volgens mij laat Fleurop heel veel omzet liggen voor haar aangesloten bloemenwinkels.

    [10]Dave12:24 pm on oktober 2, 2008

    @Patrick…ik ben er zeker van dat ze een pak $$ laten liggen. Laten we hopen voor hun dat ze het ooit eens lezen 😮

    Proficiat trouwens met het geslaagde evenement !

    [11]S & H11:19 am on maart 19, 2010

    Ongelooflijk dat een relatief grote partij als fleurop niet voldoende heeft nagedacht over de inrichting. Dit bedrijf moet het toch voornamelijk hebben van de online inkomsten?

    [12]Dave11:27 am on maart 19, 2010

    Er zijn nog zoveel grote partijen die veel $$$ laten liggen…

    [13]John11:26 am on augustus 28, 2012

    Leuk artikel overigens. Ook al zie ik het artikel nu pas staan. Proflowers is idd één van de best converterende sites wereldwijd. Vergeet echter 1 heel belangrijk onderdeel niet buiten alle conversion optimizers die op proflowers staan. Buiten het feit dat deze site goed converteerd, heeft een zeer groot deel ook te maken met de bestaande klantenbase van proflowers. Email markering is vitaal in dit proces. Daarnaast heeft de conversie o.a. ook met cultuur te maken. Je kan de pro flowers site bijvoorbeeld niet zomaar in BE of Nl lanceren. Dan zal de conversie zeer zeker lager uitvallen. Per land en cultuur verschilt het hoe de site eruit ziet. Bepaald o.a. de overall conversion.

    Ik zeg erbij dat het natuurlijk niet wegneemt dat je je site zo goed mogelijk moet laten converteren. Alles wat je noemt helpt bij de conversie uiteraard.

    Laat je volledig gaan...

    Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.