SEO Vriendelijke teksten..is pure verkoopspraat..

Geschreven door : oktober 16, 2010 26 reacties

Via via, vraag me niet meer hoe, kwam ik gisteren terecht bij een nieuwe WordPress plugin () die je seo vriendelijke posts laat

schrijven door de nodige aanwijzigingen te geven. nike kd 9 pas cher T

oen ik op één van de screenshots het woord “keyword density” zag pronken had ik weer iets van….oh neen daar zijn ze weer. Nike Air Presto Femme Fjallraven Kanken Occasion new balance 737 damskie Hetzelfde gevoel krijg ik bij de woorden “wij schrijven seo vriendelijke teksten voor je..want dat is belangrijk om te scoren in Google ! ” waar ze dan een prijskaartje van 50-75 of nog meer euro per A4 opplakken. New Balance Pas Cher Hollister Soldes Sammy Watkins – Clemson Tigers Jerseys asics homme pas cher Er is misschien ooit een tijd geweest (al heb ik het eigenlijk nooit geweten) waar het uitkiezen, positioneren en een magische dosering van keywords op een pagina iets aan je rankings kon doen maar laten we eerlijk zijn als je daar vandaag de dag nog mee afkomt, ben je een neanderthaler en zit je in een biz die op zijn einde loopt. Adidas Nmd Verde Uomo

  • Chaussures Femme Air Jordan
  • new balance 1500 bordeaux femme Alhoewel, zoals Sabine een tijdje geleden zei :

    there’s a sucker born every minute…

    Dus wan ik me goed voorstellen dat je die verhaaltjes nog steeds perfect kan verkopen. nike air zoom pegasus 32 uomo AIR ZOOM VOMERO 11

    nike air max thea bianco donna Eerst even over keyword density. Adidas Zx Flux Femme Bleu TEAM COURT adidasi new balance barbati pret adidas superstar uomo miglior prezzo Er zijn natuurlijk een paar plaatsen waar je kan spreken over kewword desity maar als je hebt hebt over de KD in een tekst : ga fietsen (of de iets anders..) ! Zelfs zonder 1 maal de exacte keyword combinatie te vermelden kan je perfect ranken in Google. Butler Bulldogs Jerseys new balance 996 bleu ciel Check deze maar eens :

    • Lening berekenen
      • Plaats 1&2 (axa) : geen enkele keer in de body, noch in de titel
      • Plaats 3&4 (immotheker) : idem dito, komt nergens voor
    • Kinderkleding online
      • Plaats 1&2 (moonkidsstore) : niet exact in titel en nada in de body copy
      • Plaats 3 (babykleding) : niks in titel en niks in de body
      • Plaats 4 (shopgoedkoper) : iets in titel, niks in body

    En zo kan je er nog massa’s vinden als je snel even zoekt. Chaussures New Balance Brandon Crawford Jersey Dominique Rodgers-Cromartie adidas yeezy boost Natuurlijk komen op de meeste pagina’s 1 of meerdere van de keywords voor maar als je een pagina maakt over het berekenen van leningen is het toch normaal dat je niet over brood & salami gaat schrijven ? Een site die wel helemaal uit de boot valt is babykleding.be want het woord kinderkleding komt welgeteld 0,0 keer voor op de pagina, noch in de titel en het woord online welgeteld 1 keer. Scarpe Nike Italia Air Jordan 13 Donna

    Ray Ban Goedkoop new balance 1300 damskie Uit nieuwsgierigheid snel even hun inkomende links bekeken en geen enkele site die verwijst naar dat domein met 1 of beide van die woorden. Nike Air Max 90 Femme Noir Et Rose Air Jordan 5 Donna adidas X 16.4 Toch komiek dat Google die gasten daar tussen gooit want niet dat ik een expert ben maar er is toch een groot verschil tussen babykleding en kinderkleding dacht ik… Dus als iemand je probeert wijs te maken dat met het schrijven van SEO vriendelijke teksten je site beter vindbaar zal worden voor Google, DUMPEN ! “Copywriting voor SEO” is bullshit, laat je die “voor SEO” vallen dan spreken we over een totaal ander iets die in mijn ogen zelfs een stuk belangrijker is dan SEO ! Want als jij rankt voor de keyword combinaties die belangrijk voor je biz zijn maar je copy suckt, dan is de kans klein dat je dat verkeer zal kunnen converteren. Parajumpers Femme Californian Giada New Orleans Pelicans

    Kopen Nike Air Max 2017 North Carolina State Wolfpack Jerseys Nike Air Max 90 Fleur Homme UPDATE : Met dank aan Nico, een soortgelijk artikel die ooit op webanalysten verscheen : En de juiste teksten schrijven op een pagina die het grootste deel van je publiek aanspreekt is een zeer moeilijke en zelfs soms onmogelijke taak omdat mensen misschien exact dezelfde woorden gaan gebruiken maar toch iets anders zoeken of misschien zoeken ze hetzelfde maar is er een fundamenteel verschil in redeneren. asics buty damskie Amari Cooper Alabama Football Jerseys Stel dat je in de verf biz zit en je verkoopt onder andere decoratieve muurverf. Air Jordan 1 Retro
    AJ 12 OVO new balance u420 w pas cher Stel dat 2 personen in eenzelfde decoratiebedrijf in Google gaan zoeken op decoratieve muurverf omdat ze een nieuwe leverancier zoeken. Piet is de baas van het kot en zal waarschijnlijk eerder over de brug komen en overschakelen op jouw verf als je zou kunnen aantonen dat jouw verf veel beter uitsmeert en zo 15% goedkoper verft dan een standaard verf. Nike Air Max 2009 Femme Scarpe Nike Air Max

    Clemson Tigers new balance femme u420 bleu Piet zit op management niveau en daar is geld meestal een doorslaggevend argument. Robert Griffin III Baylor Jerseys nike air max 1 ultra essential femme New Balance 996 hombre Jan daarentegen is de ploegbaas en voor hem speelt de prijs in veel mindere mate een rol (of zelfs helemaal niet) omdat hij die niet zelf moet betalen (als hij maar op tijd zijn loon krijgt :o) maar waar je hem wel zou mee warm krijgen is het feit dat door het beter uitsmeren, er ook minder zal gespat worden wat door hem vertaald/geïnterpreteerd wordt als : minder spatten = oa. Sac à Dos Kanken Fjallraven New Balance 1500 mujer goedkoop nike air max 2017 propere kleren=minder kans om de boel vuil te maken = minder opkuis werk = minder lastig=sneller thuis… Dus weten wie je bezoekers zijn en daaraan een goede copywriting koppelen is verdomd moeilijk maar o zo belangrijk ! Wat minstens zo belangrijk is , is ervoor zorgen dat al die keypoints duidelijk naar voor komen als mensen gaan scannen want dat is wat mensen uiteindelijk doen op een pagina.

    26 reacties op : SEO Vriendelijke teksten..is pure verkoopspraat..
    Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
    [1]herm dailybits5:00 pm on februari 16, 2010

    Interessante voorbeelden/resultaten!

    Ik ben het gedeeltelijk eens met deze stelling, buiten dan de titel. Zeker met seo-vriendelijk titels merk ik toch nog altijd de grote verschillen (zeker dan bij twitter-followers en feed-lezers)!

    [2]Jeroen B5:04 pm on februari 16, 2010

    Hi Dave,
    misschien toch even vermelden dat je ook helemaal niet zoekt op die exacte keyword combinatie want dan zou je bij voorbeeld “lening berekenen” in Google intikken en dan zie je helemaal geen Axa of Immotheker staan (toch niet op pagina 1 van de SERP) … voor de rest volg ik je helemaal !

    [3]Karl Gilis5:37 pm on februari 16, 2010

    Mmm. Soms iets te kort door de bocht.

    Voorbeeld Axa
    Links op hun website naar die pagina bevatten wel de term ‘bereken’ en vaak ook ‘lening’. op de pagina zelf staat in de title ‘lening’ en in de tekst berekening.

    Voorbeeld Kidsmoonstore
    Kinderkleding en online staan wel in de title.

    Voorbeeld shopgoedkoper
    kleding online staat in de title (en Google zet ze in het vet), kinderkleding staat als woord op de pagina.

    Wat me in deze voorbeelden wel opvalt is dat Google blijkbaar iets ‘slimmer’ is geworden in het Nederlands. ‘Lenen’ staat in het vet als je ‘lening’ zoekt. ‘Bereken’ als je ‘berekenen’ zoekt.

    Dat is de eerste keer dat me dat zo hard opvalt. Ik denk dat dit betekent dat copywriting iets minder met focus op trefwoorden zal moeten gebeuren dan tot nu het geval was.

    Ben het absoluut eens dat schrijven voor SEO als discipline wat dom is. Het gaat om schrijven van goede webpagina’s: voor mensen (en toch een beetje rekkening houdend met Google).

    [4]Steven van Vessum6:09 pm on februari 16, 2010

    Interessante hypothese. Je uiteindelijke ranking in zoekmachines wordt bepaald door een aantal zaken:
    1) Techniek 2) Content en 3) Links/Autoriteit, waarbij je links het meeste effect hebben. Als je maar voldoende relevante, kwalitatieve links met de juiste anchor text naar een pagina krijgt zal die natuurlijk gaan ranken voor die term, ook al worden bepaalde keywords niet in de pagina gebruikt.

    Ik ben van mening dat goede Content je zeker ondersteunt in het behalen van goede rankings. Jij geeft eigenlijk aan dat Content niet nodig is om goed te ranken. Dat klopt. Maar goede Content maakt het wel makkelijker om goed te gaan ranken.

    @Jeroen, Dave doelt op google.be met zijn voorbeelden, daar komen ze wel in terug op positie 1 en 2.

    [5]Dave9:21 pm on februari 16, 2010

    Owke cowboys hold your fire 😮

    @Herm : volledig mee eens… die dingen moeten zeker in de titel komen en kunnen inderdaad een groot verschil maken in rankings..

    @Jeroen: zoals Steven aangeeft , ik zit in BE…

    @ Karl : Ik had het over de KWD en de exacte keywords (met hun volgorde) in de copy van een pagina. De kw’s in de titel en vooral links (of die nu extern of intern zijn) zijn uitermate belangrijk. Sommige grote sites ranken enkel en alleen omdat ze hun interne (link) structuur volledig goed hebben en zo niet afhankelijk zijn van externe linkjes.

    Alle mensen die voor mij schrijven moeten aan slechts 1 voorwaarde voldoen : geen jota verstand hebben van SEO of iets afweten van hoe zoekmachines rankings bepalen. Simpelweg omdat ze anders hun eigen teksten gaan ‘verkrachten’ doordat ze met het seo gegeven, keyword density en andere troep in hun hoofd zitten en vergeten wie hun echte publiek is..en dat is in ieder geval niet Google.

    Rekening houden met Google, daar ben ik dus totaal niet mee akkoord (hey we kunnen nie taltijd op dezelfde golflengte zitten..haa) . Kijk de keyword combinatie moet weliswaar in de titel voorkomen en meestal duw ik die ook in de url maar wat er verder op de pagina komt..nope, trek ik me geen bal van aan (en ranken gaat prima…) en zoals eerder gezegd, als je over houten tuinmeubelen gaat schrijven, dan komen daar automatisch de ‘juiste’ woorden in terecht. Daar heb ik geen seo copywriter voor nodig..

    @Steven : wat er juist zorgt voor goede rankings, daar is het soms beetje naar gissen maar laten we zeggen dat we dat meestal wel dicht kunnen benaderen. Verder zie ik ook genoeg dat de onpage factoren een zeer kleine rol spelen. Als ik een gok moet doen, misschien 15-20% ?

    Goede content is idd zeer belangrijk, gewoon omdat je meer kans maakt om gelinkt te worden wat dan weer in het Google voordeel speelt. Je content mag het beste literaire werk van de eeuw zijn, als geen kat ernaar linkt en je hebt geen site met omvang Wikipedia, dan zal Google weinig waarde hechten aan je prachtig stuk.

    [6]Jeroen8:52 am on februari 17, 2010

    Elke post lees ik altijd met belangstelling, elke keer leer is toch weer iets nieuws. Vandaag kwam ik er achter dat ik ook vooral prachtige belgische woorden leer: opkuis werk. Deze heb ik maar even gegoogled en je komt enkel belgische sites tegen. Wij hollanders kennen het woord niet. Inzake de keywords en de keydensity ben ik het zelf niet helemaal eens. Als ik kijk in de webmastertools en dan wat Google aanduidt als belangrijke woorden op mijn site, dan zie ik daar wel verschillende tussen woorden die slechts 1 maal gebruikt zijn of een hogere density hebben. In het minste geval denk ik altijd maar, baat het niet dan schaadt het niet.

    [7]Steven van Vessum10:13 am on februari 17, 2010

    @Dave: die 15-20 procent wil je echt wel hebben als je je richt op lastige markten zoals die van zorgverzekeringen en hypotheken 🙂

    Wat ik mij af vraag, just curious and no pun intended: welke grote sites heb jij naar de top 10 geleid voor lastige keywords?

    [8]Dave10:34 am on februari 17, 2010

    @Jeroen soms vergeet ik gewoon dat bepaalde woorden niet verder dan de landsgrenzen gaan…

    @Steven: ik doe heel weinig werk voor anderen maar er zaten een paar ‘lastige’ tussen die me toch anderhalf jaar hebben gekost om in de top 5 te komen. Maar ook daar heb ik nooit zitten sleutelen aan de onpage factoren..als het in de titel en graag ook in de url stond waren we al meer dan tevreden. Site structuur en externe links hebben het werk gedaan.

    [9]Jeroen B11:57 am on februari 17, 2010

    Ik denk dat m’n opmerking niet helemaal begrepen is…ik zoek ook op google.be.
    Wat ik bedoelde is dat een zoekopdracht http://www.google.be/#hl=nl&q=Lening+berekenen&meta=&aq=&oq=Lening+berekenen&fp=d619e333c94ef5c3 niet hetzelfde is als http://www.google.be/#hl=nl&q=%22Lening+berekenen%22&meta=&aq=f&oq=%22Lening+berekenen%22&fp=d619e333c94ef5c3
    … dus Lening berekenen versus “Lening berekenen” toch een wezenlijk verschil uitmaakt in functie van dit artikel en de postionering in de resultaten.

    [10]Dave12:45 pm on februari 17, 2010

    Je geeft natuurlijk ook een andere zoekopdracht in 😮

    [11]Jeroen B1:07 pm on februari 17, 2010

    Noem me gerust een mierenneuker .. waarom schrijf je dan “Zelfs zonder 1 maal de exacte keyword combinatie te vermelden kan je perfect ranken in Google” ?

    [12]Jeroen B1:14 pm on februari 17, 2010

    correctie: miereneuker 😉

    [13]Dave1:43 pm on februari 17, 2010

    @jeroen : babykleding.be heeft toch geen enkel keer het exacte woord “kinderkleding online” staan..

    Neem nu troosters.quintoshop.nl/..die staan op #7 voor kantoorartikelen en nergens het woord te bespeuren

    [14]Jeroen B2:33 pm on februari 17, 2010

    Hi Dave,
    babykleding.be staat dan ook helemaal niet op pagina 1 van de google.be search results op de exacte search “kinderkleding online” http://www.google.be/#hl=nl&q=%22kinderkleding+online%22&meta=&aq=f&oq=%22kinderkleding+online%22&fp=d619e333c94ef5c3 wel als je een search doet op kinderkleding+online

    Wat betreft troosters … da’s een ander verhaal die mannen werken met frames en in het menu komt wel degelijk kantoorartikelen voor .. op het eerste wel maar 1 maal …anderzijds heeft het domein wel meer dan 2000 relevante inlinks ( een andere versie zelfs van meer dan 12000) wat misschien een verklaring kan zijn van zijn hoge ranking. http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http%3A%2F%2Fquintoshop.nl&bwm=i&bwmf=s&bwmo=&fr2=seo-rd-se

    [15]Dave2:43 pm on februari 17, 2010

    @jeroen: Klopt maar zelfs met de + opdracht komt het woord kinderkleding er niet in voor. Op uitzondering van de link Babyenkinderkledingshop.nl

    Troosters ding, had het linkje idd niet opgemerkt maar dat zal wel het verschil niet maken vermoed ik.

    [16]Jeroen B2:59 pm on februari 17, 2010

    Dave,
    we gaan er mee moeten stoppen … lol … babykleding.be staat nu al op plaats 2
    Serieus nu: kinderkleding komt op die ene pagina alleen al 40 keer voor in het title attribuut van hun ’s !

    [17]Jeroen B3:02 pm on februari 17, 2010

    Oei je reply feature kapt er een stukje af … er stond hun a href’s maar hij ziet het als code

    [18]Dave3:30 pm on februari 17, 2010

    @ jeroen: anders wel een interessante discussie die nog interessanter zou worden mochten we toegang krijgen tot de pagina om eens het één en ander te testen 😮

    [19]Jeroen B3:43 pm on februari 17, 2010

    Absoluut mee eens … deze comment-thread alleen al toont de relevantie aan van je stuk over de onzin van commerciële SEO vriendelijke teksten. Zoals ik al zei in m’n eerste comment … ik volg je helemaal.

    [20]Nico10:51 pm on februari 17, 2010

    Wat mij ook interessant lijkt is de (mogelijke) invloed op de besproken rankings door dit soort artikelen en bijbehorende comments.. ;0

    [21]Danny Verhoeven10:11 am on februari 18, 2010

    Natuurlijk ben ik het met je eens dat je tekst niet helemaal moet vol gooien met dezelfde keywords waarop jij graag wilt scoren.

    Ik denk dan ook dat een goede “SEO Copywriter” rekening houdt met zowel de zoekmachines als de gebruiker.

    P.S Zelf gebruik je ook aantal keer “SEO vriendelijke teksten” in je artikel, titel en header 😉

    [22]Dave9:38 pm on februari 18, 2010

    @ Danny , dat is nu net het punt, als je ‘normaal schrijft’ dan komt alles op zijn plaats en bestaat er niet iets als SEO vriendelijke teksten 🙂

    [23]arno10:12 am on februari 23, 2010

    Dank je voor de tips maar als je het niet erg vind blijf ik in dit geval toch maar enkele keywords in de body verwerken. Ben toch te bang dat google me ergens naar de onderzijde van de rankings gaat verhuizen als geen enkel keyword meer terug te vinden is in mijn teksten.
    arno, Rotterdam..

    [24]Dave12:39 pm on februari 23, 2010

    @ Arno : als je on topic schrijft komt alles er automatisch wel in voor..

    [25]clifford richard7:00 pm on september 13, 2010

    contact met mij op voor enige vorm van lening met of zonder onderpand, alle geïnteresseerde klant moet er voor de toepassing op ons bedrijf via e-mail: cliffordrichardservice@gmail.com

    [26]Jerome11:42 am on november 13, 2011

    Hoi Dave,
    Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt.
    Ik vind wel dat je iets te zwart-wit redeneert door te stellen dat trefwoorden niet voor posities zorgen.
    Sommige kleine bedrijfjes moeten roeien met de riemen die ze hebben en dan is keyword density op een correcte manier een deel van de oplossing.
    Bedankt voor de leuk geschreven artikels!
    Jerome

    Dave6:34 pm on november 13, 2011

    Hi Jerome,

    Zie niet gelijk in waar ik de zaken door elkaar haal maar ik zie nergens meer een teken dat KW density nog enig nut heeft maar feel free om het tegendeel te bewijzen 🙂

    Laat je volledig gaan...

    Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.