Een volgende klepper staat klaar..Joost de Valk

Geschreven door : maart 30, 2008 25 reacties

Het interview met Jerry is bij een hoop van jullie precies in de smaak gevallen dus we blijven nog even doorgaan. De volgende klepper die we gaan lastig vallen is niemand minder dan SEO icoon van de lage (en hoge….) landen ==> Joost De Valk. Ik wou dat ik zijn naam kon uitspreken zoals shoemoney dat een tijdje geleden deed.

Voor diegenen die nog nooit van Joost hebben gehoord..SHAME ON YOU 😮

Grapje hoor..maar Joost is nbso online casino reviews werkzaam bij OnetoMarket , een online marketing & SEO bedrijf en runt daarnaast ook nog zijn eigen webdesign bedrijfje . De laatste tijd reist hij nogal wat rond om voordrachten te houden op verschillende grote SEO conferenties. Onlangs zat hij nog in een panel op het SES in New York..geen kattepis dus..

We gaan er niet teveel woorden meer aan vuil maken..Ik zou zeggen, heb je vragen..schiet zo hieronder maar af…

25 reacties op : Een volgende klepper staat klaar..Joost de Valk
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Mitchel8:10 am on april 1, 2008

Ik denk dat alle vragen al afgevuurd zijn in je recente webinar, en dat mensen nu weinig meer te vragen hebben. ;-P

[2]Dave8:57 am on april 1, 2008

Er zijn er nog een paar via mail binnen gekomen maar gelukkig heb ik er altijd genoeg ..haaa

En blijkbaar hebben we in ons BE & NL E-landschap tevreden en zorgeloze webmasters 😮

[3]Mitchel10:07 am on april 1, 2008

Ik ben nog wel benieuwd in hoeverre het nou belangrijk is voor SEO dat je website opgebouwd is uit valide (X)HTML.
Deze vraag heb ik wel eens gesteld aan een SEO, en ik deel zijn mening dat dit eigenlijk geen ruk uitmaakt. Deze vraag hoeft niet beantwoord te worden door Joost, maar ben wel benieuwd naar jouw mening Dave.

[4]Dave10:12 am on april 1, 2008

Goolge.be heeft zowat evenveel errors als deze blog hier dus 😮

Het is iets waar ik me in ieder geval niet mee bezig ga houden en ik denk trouwens geen enkele seo’er.

Dave

[5]Steven11:06 pm on april 2, 2008

Ik heb een paar vragen:
– In hoeverre zijn meta tags nog van belang voor Google? Sommige mensen zeggen dat het niets uitmaakt, anderen beweren dat het toch wel een beetje helpt.
– Welke keyword research tools gebruikt Joost de Valk?
– Wat is Joost de Valk zijn belangrijkste tooltje?
– Als de essentie van SEO in 1 (niet al te lange) zin samengevat zou moeten worden, wat zou het zijn?


Steven

[6]Mitchel8:09 am on april 3, 2008

Meta tags zijn belangrijk voor je CTR!

[7]Henri12:10 pm on april 3, 2008

2 bedrijven, op dezelfde locatie, met dezelfde leveranciers. Alleen de ene is importeur, terwijl de ander agent is.

Ze willen dezelfde site, alleen onder een andere domeinnaam. De inhoud is in principe hetzelfde, op (bedrijfsnaam) en contactgegevens na. De productinformatie is gewoon exact hetzelfde.

De bedrijven opereren zelfstandig, dus ze gaan niet naar pagina’s van elkaar verwijzen.

In hoeverre moet je dit aanduiden als duplicate content?

[8]Dave12:24 pm on april 3, 2008

Als ik daar een snel mag op antwoorden maar ik probeer het er zeker tussen te krijgen..

Los van het duplicated content probleem (wat in mijn opzicht niet echt een groot probleem vormt als het op verschillende domeinen voorkomt) , heb je totaal niks waarmee je je gaat onderscheiden van het ander bedrijf en zelfs al kom je nog boven de andere te staan in de serps, dan zit je nog altijd met hetzelfde probleem om mensen te overhalen om bij jouw te kopen en niet die andere..

De winnaar in dit geval hier zal ongetwijfeld diegene zijn die het ‘anders’ aanpakt..

Dave

[9]Luc8:23 am on april 7, 2008

Op mijn website (zie link onder mijn naam) worden evenementen, activiteiten etc. automatisch verwijderd als deze al hebben plaatsgevonden. Ik zorg dat er een nette 404 wordt gegeneeerd in dat geval. In de google webmaster tools zie ik nu steeds waarschuwingen/meldingen met een uitroepteken van niet gevonden URL’s. Voor mij is dit logisch, dus geen echte waarschuwing.

Echter, hoe gaat google hier mee om? Deze 404’s komen steeds vaker voor, naar mate er meer evenementen en activitieten hebben plaatsgevonden. Gaat google je website ‘minder waarderen’ omdat deze veel 404 error geeft op URLs in de google index?

Is het beter om de activiteiten en evenementen toch te laten staan en de gebruikers een extra tekst te presenteren met de strekking dat de activiteit al geweest is? (uit het oogpunt van meer content hebben wel, maar voor bezoekers die oude activiteiten zien niet)..

[10]Dave9:32 am on april 7, 2008

Mijn bescheiden mening…Laat de pagina’s bestaan en plak er desnoods een noindex op..Maar ik probeer je vraag er nog bij te krijgen..

[11]edwin7:53 pm on april 8, 2008

Vraag eens wat het effect van pagerank/authority is op de zoekresultaten..
Valid (x)html ja of nee ?
ik pas het toe (niet fanatiek) omdat:
1. het gewoon netjes werken is en ik het leuk vindt
2. websites beter laden,websites beter crossbrowser zijn
3. zoekmachines makkelijker en beter kunnen indexeren
4. je websites kan aanmelden in diverse css webdesign galleries
Semantiek is eigenlijk belangrijker dan validatie wat betreft zuivere seo…
Metatags: steek er geen kostbare tijd in…
404 : een nette 301 redirect is beter, ook voor bezoekers

[12]Henri12:31 pm on april 9, 2008

@Dave,

‘Anders aanpakken’. Natuurlijk, dat begrijp ik. Het is een nogal vreemde bedrijfsstructuur. Dat zie je in de websites terug.

Er zit overigens nog een verschil in: de ene is importeur en de andere agent. De agent is klant van de importeur, maar de importeur verkoopt zelf ook. De bedrijven zijn aan elkaar verbonden, maar functioneren toch apart.

Maar goed, als de klant vrijwel geen verschillen weet qua content, hoe pak je dat dan aan?

[13]edwin1:07 pm on april 9, 2008

De vraag is natuurlijk waarom deze personen absoluut 2 aparte websites willen ?

[14]Dave1:35 pm on april 9, 2008

Het wordt inderdaad ingewikkeld…Als ze dezelfde producten verkopen en dezelfde teksten willen behouden, dan zie ik ook geen reden om aparte sites te maken als de bedrijven toch aan elkaar zijn verbonden..

Waarom moet het altijd zo moeilijk gaan 😮

[15]Henri3:02 pm on april 9, 2008

@Dave, tja … belastingtechnisch misschien? Het zit zo: de importeur importeert uiteraard de producten. Sommige producten worden niet door de importeur geïmporteerd, maar wel door de agent verkocht. Andersom ook: sommige producten worden wel door de importeur geïmporteerd, maar niet door de agent verkocht (maar goed, dat is op de sites niet merkbaar).

De agent ontvangt commissie wanneer hij of de importeur verkoopt (lees ook even bovenstaande regel). De importeur verdient er dan uiteraard ook mee. Niet heel interessant voor jullie, maar om aan te geven dat het toch aparte bedrijven zijn (geen concurrenten).

@Dave, ik heb je feeds onlangs toegevoegd aan mijn nieuwspagina 😉

[16]edwin3:34 pm on april 9, 2008

Die van mij ook zie ik, waarvoor dank..
Wat zijn dan de doelstellingen van de website ? gewoon een online aanwezigheid,directe of indirecte sales ? ik zou toch de verschillen ook verwerken in de websites, daar duplicate content al eens webpagina’s naar de suplemental index doet verdwijnen..

[17]Henri3:54 pm on april 9, 2008

Edwin, het is uiteindelijk toch voor de sales, al ligt daar bij de importeur meer nadruk op (ook op de de website).

@Graag gedaan 🙂

[18]edwin5:47 pm on april 9, 2008

Formuleer dezelfde content anders (herschrijven) indien mogelijk,vermijd copy & paste toestanden..(prutsymedia solutions..) 😉

[19]Peter1:24 pm on april 10, 2008

Is het slecht als je voor elk deelonderwerp (het zijn er meestal veel) een kopje zet (in h1,h2,h3 etc). Ik las op SEOmoz dat je er niet teveel van moet hebben, anders kan dat in je nadeel werken.. is dat zo?

[20]Peter2:55 pm on april 11, 2008

En nog eentje: in hoeverre moet de zoekwoord(en) op de pagina voorkomen, wil je dat google je pagina als relevant voor dat keyword beschouwt (met kijk op zowel organische resultaten als betaalde, adwords resultaten)

[21]Dave8:52 am on april 14, 2008

@Henri..thxs voor de toevoeging..was het volledig uit het oog verloren 😮

[22]Mark Wening5:37 pm on april 19, 2008

Ben benieuwd naar zijn mening over de opkomst van Affiliate Marketing bij de grotere bedrijven, of hij dit ook ziet, of dit voor de search bureau’s omzet gaat kosten, etc.

[23]Pieter Hubregtse2:49 pm on april 21, 2008

Ik wil in een mailing of nieuwsbrief een link plaatsen met een Google zoekopdracht met mijn bedrijfsnaam + enkele relevante keywords erin, waarvan ik weet dat ik nu met die combi op no. 1 in de SERPs sta. Bijv. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=kamerkook+kookworkshop+Zuidafrikaans&btnG=Zoeken&meta=

Mijn bezoekers komen dan volgens mij via de organische resultaten binnen in plaats van een deeplink naar m’n pagina. Heeft dat invloed op toekomstige SERPs zonder mijn bedrijfsnaam maar met de overige keywords? Kortom, doet het wat?

(Als niet SEO-er kan ik het misschien niet zo helder formuleren. Ik heb zoiets ooit op een engelstalig SEO-blog gezien maar weet uiteraard niet meer waar…)

[24]Johan10:20 am on mei 9, 2008

Ik meldde me onlangs aan bij een portaalsite en vanuit die portaalsite kreeg ik volgens mijn Google webmaster account wel meer dan 500 links (= externe links: http://www.portaalsite.be/1, http://www.portaalsite.be/2,www.portaalsite.be/3) waardoor deze externe links als SPAM werden beschouwd en mijn positie een harde crash kreeg.

Hoe kan ik dit soort zaken in hemelsnaam vermijden? Hoe kan ik zien of een volgende aanmelding me niet nog zoiets gelijkaardig bezorgd? d.m.v. broncode? of links die er al zijn analyseren? PLEASE tell me!

[25]Thijs4:15 pm on oktober 20, 2009

Hoi,

Ik werk momenteel met magento en maak veel gebruik van layered navigation. Ik heb in alle layered-nav links een nofollow gezet om duplicate content zo veel mogelijk te mijden.

Echter, de combinaties die ik met layered nav soms maak zijn erg interessante zoekwoorden. Bijvoorbeeld een pagina /jassen.html?manufactorer=222, H1 = ‘jassen + [layered nav merk]’ is erg interessant. Hier komen echter veel dezelfde producten in voor als in /jassen.html H1=’jassen’.

Is dit het aan te raden om die nofollow weg te halen? Op de zoekterm jassen + [merk] doen we het nu niet zo goed…

[26]Michael9:22 am on februari 9, 2012

Ben bezig om een website te optimaliseren. Zit alleen met een vreemd probleem. De website wordt bijvoorbeeld wel gevonden op “9028” maar als ik dan in tik bij google “9028 paarden” dan is de website onvindbaar. Dit is toch vreemd? Beide woorden komen evenveel voor op de pagina, ook in de titel, url, description. Kun je mij hier een verklaring voor geven?

[27]Kyle6:37 pm on november 24, 2015

I wanted to floolw along and let you know how , a great deal I treasured discovering your blog today. I might consider it an honor to operate at my place of work and be able to operate on the tips contributed on your web site and also engage in visitors’ comments like this. Should a position involving guest article author become on offer at your end, make sure you let me know.

[28]http://www.blrimages.net/2:33 am on april 29, 2016

Love the polish! You look stunning.I'm tocking a hot fluro coral pink nail.Outs: Spots again (hormonal probably).Was just thinking today that you'd been quite. Hope all is ok xx

[29]http://www.tungolteam.com/1:52 am on mei 13, 2016

Kiva arvonta! Haluan olla mukana ja triumph arvonnassa! Heillä on niin hyviä alusvaatteita laadultaan, joten arvostan sitä! Minulle on tärkeää,että alusvaatteet ovat hyvät, jopa täydelliset!Kiitos kauniista blogistasi.. :D-Iidaiida.yli-korpela@hotmail.com

[30]http://www.bostonianinnandrvpark.com/3:31 pm on juli 8, 2016

Me encanta la tarjeta y los regalitos que has enviado a tu amiga Vale,es cierto que a los amigos hay que cuidarlos y mimarlos de vez en cuando…a menudo nos olvidamos de decirnos que nos queremos…y a veces es necesario recordarlo.Su blog también es encantador.Un abrazo

Laat je volledig gaan...

Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.