Stompernet Live is niet meer..een nabeschouwing

Geschreven door : september 17, 2007 5 reacties

Het is hier nu maandagochtend 7.25h en straks pak ik mijn spullen om richting luchthaven te trekken. Het minste wat ik kan zeggen is dat het een “wel zeer interessant” weekend was. In tegenstelling tot vorige edities van dit zoekmachine marketing evenement waren er een pak minder speakers maar het concept was wel een stuk beter geworden. Als je 15 speakers in een weekend voorbij ziet komen, dan weet je bij de 3e al niet meer waarover de eerste het nu had…De site reviews en de ronde tafel conferenties zorgden ervoor dat je je meer kon focussen op datgene wat jij nodig had.
;;;;;
Gisteren werd gestart met een 2 uur durende presentatie van Alex Mandossian. Ik had er nog nooit van gehoord, zoals de meeste speakers die hier op het podium sprongen, maar wat wist die man van aanpakken. Binnen de 5 minuten had hij gans de zaal rond zijn vinger gedraaid. De passie & energie waarmee die vent zijn ding kwam doen…ik had het nog nooit eerder gezien bij iemand. Hij verdient zijn brood geweldig goed met telesiminars maar had het vooral over het communiceren en de interactie die je kan/moet leggen met je bezoekers.
;;;;;
Zijn methode van werken is net het omgekeerde van de standaard methodes die je meestal ziet.
;;;;;
Wat je meestal ziet is het volgende:

2007/09/mandossian.gif” alt=”mandossian.gif” />

Bij de traditionele methode gaat men hun boodschap (product/dienst/weet ik veel wat…) via een medium bij de “markt” brengen. Dat kan een succes zijn maar het kan evengoed zijn dat een flop wordt of dat je aanpassingen moet gaan aanbrengen. De “Mandossian Way” (bij gebrek aan een betere naam..) gaat eerst naar de markt luisteren en gebaseerd op wat ze daar als feedback krijgen, hun boodschap op bouwen. Simpel vertaald..geven wat de mensen echt willen/vragen en niet geven wat jij denkt dat ze willen.
;;;;;
Ik zeg hier niet dat hij het wiel of een totaal nieuw concept heeft uitgevonden ..alleen heb ik deze manier van aanpakken nog maar weinig gehoord, laat staan dat er iets over te lezen valt.
;;;;;
De rest van de dag waren er weer reviews en vierkante tafel conferenties…ben een bezoekje gaan brengen bij de tafels van Bullock, Rhode en Fallon…
;;;;;
De dag werd afgesloten met een presentatie van Eben Pagan. Zelf runt hij een virtual empire waar hij ongeveer met 80 mensen werkt..hij had het over het aanwerven en laten samenwerken van een E-Office. Niet onmiddellijk iets waar ik interesse in had maar best wel interessant.
;;;;;
In ieder geval, het was de moeite en ik denk dat ik de komende weken niks meer ga schrijven want teveel te doen…
;;;;;
PS: Dat laatste was dus een grapje h�….al zou ik mijn tijd misschien wel beter moeten besteden dan hier te schrijven 😀

zp8497586rq
5 reacties op : Stompernet Live is niet meer..een nabeschouwing
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Robbert7:46 pm on september 17, 2007

Doordat jij elke dag (zo’n beetje) een bericht weet te plaatsten, krijg ik steeds meer ideeën voor mijn toekomstige internet imperium. Daarnaast spoor je mensen, of in ieder geval mij, aan om meer berichten te plaatsen. Waardoor jij misschien weer een andere invalshoek krijgt om je producten aan de man te brengen!

Ik ben blij met je dagelijkse schrijfsels, vooral je ervaringen met je webshop vind ik erg interessant. Ga zo door 🙂

[2]Roger11:01 pm on september 17, 2007

Uitgaan van wat de klant wil i.p.v. uitgaan van wat je zelf kwijt wilt, behoort zonder overdrijven tot hoofdstuk 1 van elk marketingboek… Het is dus niet alleen niks nieuws, er is ook al gigantisch veel over geschreven.
De traditionele modellen zijn het productconcept (‘als mijn product goed is, verkoop ik meer’) en het verkoopconcept (‘als ik veel aan promotie doe, verkoop ik meer’). De marktgerichte aanpak is ‘als ik maak waar mijn klanten behoefte aan hebben, verkoop ik meer’. Je kunt een marktonderzoek houden om erachter te komen wat die behoefte is.

[3]Dave10:25 am on september 18, 2007

@Robert..momenteel barst ik van de ideeën om mijn klein imperium verder uit te bouwen. Ook genoeg nieuwe ideeën maar daar begin ik (voorlopig) niet aan want het is makkelijker om verder te bouwen om wat je nu bezig bent.

@Roger..daarmee dat ik zei dat hij waarschijnlijk niks nieuws had uitgevonden maar kijk maar eens rond hoeveel je het omgekeerde tegenkomt .. voorlopig heb ik meest het eerste model tegen gekomen dan het tweede..ik ben natuurlijk ook geen marketeer 😀 Iedereen spreekt natuurlijk over “marktonderzoek” maar wie begrijpt het echt en wie weet om het effectief aan boord te leggen ? Veel van de internet ondernemers in ieder geval niet.

[4]Roger11:18 pm on september 18, 2007

Wat dat betreft is het dan ook erg interessant om te horen hoe Mandossian naar de markt luistert… Heeft hij daar iets over verteld?

[5]Dave11:32 pm on september 19, 2007

Mandossian heeft verschillende manieren maar enquetes houden is er alvast eentje van..zowel of-als online….

Sorry, the comment form is closed at this time.