xxx

Vrijdag = Linkdag (25-05-2008)

Geschreven door : mei 24, 2008 No reactie

We zijn weer waar we moeten zijn..aan ons bureau dus en we kunnen er weer invliegen (het zal nodig zijn :o) ). Maar voor we ons aan een nieuwe post wagen eerst onze vrijdag=linkdag.

Kwam ik eerder deze week toch een prachtig artikel tegen op PC World van een seo expert die uitlegt hoe Google in elkaar zit en wat je wel/niet mag/moet doen met je website. Je kan het artikel hier vinden maar ik geef je alvast “the best off” quotes :

Google is popular, and popularity means it may be tough to get in initially. Even if you do everything right, it could take months to see results, at least if you use their URL submission page. However, there is hope! There”s a method to get indexed in 24 hours, so don”t even bother submitting through the URL page.

Als dat geen nieuws is jongens…Als je nog maar 1/100 goed doet, dan ben je binnen de paar dagen al ge�ndexeerd…

There are some HTML attributes that Google pays no attention to when it goes through its crawling process…

There are also some elements listed that you will choose not to include…..The keywords and description attributes of the meta tag. The keywords and description attributes are read by other search engines.

Dat je de keyword tag er niet instop, daar kan ik nog inkomen maar de description tag weglaten ?

If you submit to Google only, you may not want to include the keywords attribute, but focus on a smart “upsell” or “positioning,” “branding” of your message in the description attribute.

“Submit to Google only”..kan je de andere zoekmachines dan uitsluiten en welke reden zou je daar voor gaan uitvinden ? En wat is het nu…de description tag weglaten of erin gooien…je weet niet wat je wilt man..

Duplicate links. If you have duplicate links to the same page, Google only counts the first one.

Dan zit hij blijkbaar een stuk verder (als hij het dan al over de waarde van een ankertekst heeft) dan ons want er is geen uitsluitend bewijs dat dit waar is. Rand van SEOMoz deed inderdaad een test maar die was niet “waterdicht” en volgens mij is er niemand die ooit harde bewijzen hiervan op tafel heeft gegooid. Mocht je wel iemand weten, gooi de link hier even binnen..

In de voorlaatste paraaf legt hij uit waarom je beter niet naar “slechte websites linkt” en hoe je kan uitzoeken of een site goed/slecht is :

And don”t think that because a site has a good page rank today that tomorrow it won”t use black hat techniques that would mess up your site. This is why you need to keep your eye on the sites to which you link.

One way you can do this is to read the page rank bar on the Google toolbar. This is better than using linkvendor.com, because it tells you if a site has been banned, whereas linkvendor.com may not.

Shit nog een toolbar-pagerank-verslaafde die er de ballen van snapt…

En het beste wordt meestal gespaard voor de finale :

Wouldn”t it be nice to start seeing your site in Google”s search engine results in 24 hours or less? So, what do you need to do to get your website indexed in 24 hours or less? The first step is to visit Google and enter a broad, generic keyword that”s relevant to your site.

Use the “Page Rank” indicator on the Google toolbar to see what the page rank is (or you could use SEO Elite or LinkVendor, but doing it right from the browser is faster)….

To refresh your memory, the higher your page rank, the more websites that are linking to you. Keep an eye out for sites that have a page rank of 5 or higher (with the higher ranking being the better one). Visit each of these sites to see if they offer a link exchange…

Just make sure the site you choose has a page rank of over 5. If you advertise your site on a site with a page rank of 5, your site will get indexed in three days or less. If you advertise your site on a site with a page rank of 6, you can get your site indexed in less than 24 hours…

Jon Rognerud is a recognized authority on SEO and the author of Ultimate Guide to Search Engine Optimization, available from Entrepreneur Press.

Die mens heeft iets met de groene blokjes….bestaat er daar al een medicijn voor of een ontwenningskliniek ? Die mens moet gered worden voor het te laat is…

Ik snap gewoon niet dat een dergelijk artikel in een PC magazine terecht komt. Wie zei er onlangs ook al weer dat SEO geen toekomst meer had ?

We zijn serieus aan het uitlopen dus snel nog even een paar andere bronnen voor deze week :

  • In de top 3 staan in Google (of ergens anders) is ��n zaak maar dat wil niet zeggen dat je verkopen/conversies spectaculair de hoogte zullen ingaan. Veel zal afhangen van je call to action (die zowel in je description tag als op je website). Ian Cowley somt hier een op.
  • Meestal vind je posts op het www die een hoop redenen aanhalen om de nofollow tag op je blog (vooral bij de reacties) te deactiveren. Dave Naylor haalt echter enkele redenen aan om wel een nofollow op de links in de reacties te plaatsen. Als je dagelijks honderden comments krijgt kan ik me voorstellen dat het een onbegonnen werk is om ze allemaal door te nemen en te beslissen of ze al dan niet de moeite waard zijn maar ik blijf bij de overtuiging dat het weghalen van de nofollow voor meer en vooral betere reacties zorgt..je moet ze natuurlijk wel kunnen modereren.
  • En als laatste duikt onze held Matt Cutts weer eens op met de leuke mededeling dat fake of misleidende verhalen op het net het risico lopen om een Google penalty op te lopen. Zag ook ergens (vraag me niet meer waar) dat sites die worden verkocht en veranderen van onderwerp (een auto site wordt een lening site) hun PR naar 0 zullen zien gaan…De Matt is weer goed op dreef.. :o
Jouw feedback is belangrijk voor ons. Vond je dit artikel leerzaam ?

Uw Feedback

Was dit artikel leerzaam ?

Ja, ik heb er wel iets van opgestoken...
Bedankt !
... maar het kon toch nog iets beter naar mijn inzien.

Schrijf hier je sugesties of feedback voor dit artikel :

Feedback Versturen
alleen je feedback kan ervoor zorgen dat ik nog beter weet waarover te schrijven ;)
X sluit dit venster

Uw Feedback

Was dit artikel leerzaam ?

Neen, dat was het niet omdat :
...het nogal verwarrend en moeilijk te begrijpen is
...het niet concreet en to the point is
...het niet up to date is en of uitgebreider moet

Schrijf hier je sugesties of feedback voor dit artikel :

Feedback Versturen
alleen je feedback kan ervoor zorgen dat ik nog beter weet waarover te schrijven ;)
X sluit dit venster

No reactie op : Vrijdag = Linkdag (25-05-2008)
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...

Nog geen reacties

Laat je volledig gaan...
Naam
Email
Website