Wat maakt je website anders – deel 2

Geschreven door : september 2, 2007 1 reactie

Ok..hier komen we met het vervolg van…tja deel 1 hé 😀
;;;;;
Eigen producten
Verkoop producten die nergens anders op het net zijn te vinden. Of verkoop producten die wel ergens anders zijn te vinden maar met een ‘extra’ iets erbij. Je buurman verkoopt rieten hondenmanden ? Dan ga jij diezelfde manden gaan aanbieden maar met een exclusief kussen erbij zodat hun hond zacht ligt. En neen ik ben niet actief in de dierenbranche….
;;;;;
Eigen foto’s
Je kent het wel, de standaard foto’s die je van je leverancier krijgt en die je zowat overal op het net terug kan vinden…ook bij je buurman. Foto’s doen nu eenmaal verkopen en neem maar van mij aan dat ze bij jou komen kopen als je mooie,duidelijke (detail) foto’s hebt, en niet de standaard out-of-the-box foto’s !
;;;;;
Eigen schrijfsels
Hetzelfde als hier boven. Gebruik nooit de standaard tekstjes die door een leverancier worden aangebracht, want copy/paste is makkelijk en dat zullen je concurrenten ook wel weten. Geef je eigen visie en mening over de producten die je verkoopt. Test ze eventueel en verkoop geen zaken die je niet vertrouwt of waarvan je weet dan ze niet goed zijn. Slechte reclame is zo snel gemaakt en gegarandeerd dat je er veel potentiële klanten gaat door verliezen. Probeer ook de t

should i get a divorce

echnische praat van het product achterwege te laten en de eigenschappen te gebruiken in je omschrijvingen. Zo kan je bijvoorbeeld een “groen poloshirt met korte mouwen” verkopen maar je kan het ook omschrijven als “groen zijdezacht poloshirt met dubbele stiksels” . In de 2e omschrijving ga je aangeven dat het zijdezacht is en dat het dubbele stiksels heeft waardoor het waarschijnlijk wel sterker en leuker dragen zal zijn dan de ‘groene poloshirt met korte mouwen’. Gebruik woorden en zinsconstructies die gevoelens bij mensen kunnen oproepen zodat ze zich kunnen voorstellen hoe het zou zijn mochten ze het product in huis hebben !
;;;;;
Je website
Maak je website aantrekkelijk en zorg ervoor dat je een uniek design hebt. Koop geen standaard webshop die je overal tegenkomt. Velen beginnen een shop met één of andere open source software maar die zijn zo afgezaagd en boring dat je je daar echt niet gaat mee differentiëren. Ik zeg niet dat die dingen niet goed “marcheren”, technisch gezien dan , maar je bent meestal te beperkt in het personaliseren ervan en het zal zeker geen look geven waarvan je zegt waaaawww…
;;;;;
Er zijn nog genoeg andere dingen waarmee je je kan onderscheiden…video's , product reviews door klanten, het voor en na effect,etc…Wat je ook verkoopt, zorg ervoor dat je op één of ander vlak anders bent dan je concurrenten. De meest succesvolle bedrijven zijn diegene die anders zijn dan de anderen…

zp8497586rq
1 reactie op : Wat maakt je website anders – deel 2
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Marjo12:51 pm on september 2, 2007

Ik ben het helemaal met jouw artikel eens. Onderscheid je op het web en besteed veel aandacht aan de uitstraling. Voor het maken van foto’s besteed ik veel tijd. Ook een duidelijke productomschrijving is belangrijk!

Sorry, the comment form is closed at this time.