Wat maakt jouw site anders ?

Geschreven door : september 1, 2007 10 reacties

10 reacties op : Wat maakt jouw site anders ?
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Codeboy9:50 am on september 1, 2007

Een avondje tv-kijken, ik ken dat 🙂 . Bijna altijd zit ik me af te vragen waar ik in godsnaam naar zit te kijken. Ik denk soms dat het “medium tv” voor mij te traag is geworden. Er is geen interactie, je kan niks doen, je kan niet forwarden…

Tv-kijken met de laptop op de schoot is dan de oplossing. Maar dat wordt niet altijd geapprecieerd door de andere gezinsleden.

[2]Dave10:07 am on september 1, 2007

Ik heb al 2 jaar geen tv meer 😀

[3]SaSh10:30 am on september 1, 2007

Dat treft 🙂 Op dit moment zijn we ook aan het kijken wat we allemaal kunnen doen om ons te onderscheiden. We hebben bijna 1jaar lang gestunt met de prijzen, om op die manier op te vallen in de markt. Nu zijn de prijzen ongeveer gelijk met de concurrenten. Wat doen wij om ons te onderscheieden; Geen verzendkosten, 24 uurs levering ( daar waar mogelijk ), direct reageren op vragen die per email gesteld worden. En vaste klanten krijgen 5% korting bij hun volgende bestelling. Verder werkt een klantenreactie systeem ook goed. Goede ervaringen van klanten wekt vertrouwen naar nieuwe klanten toe. En dat is naar mijn idee ook zeer belamgrijk bij online kopen.
Ik kijk uit naar het vervolg van dit artikel, wellicht komen we dan weer op nieuwe ideën 😉

[4]Dave12:40 pm on september 1, 2007

Sash, die 5% korting voor vast/terugkerende klanten is inderdaad iets waar je je kunt mee onderscheiden maar waarom plaats je dat nergens zichtbaar op de site ???? Je hebt een troef in handen maar stopt hem onder de tafel ! Hetzelfde geldt voor je gratis verzenden, het is gewoon niet erg duidelijk bij een eerste oogopslag…Mensen scannen sites en pas als er iets is wat hun interesse wekt gaan ze lezen.

Verder zijn de klanten reacties wel goed maar 95% van die reacties gaat over jullie goede service en snelle levering maar mensen die voor het eerst op je site komen willen vooral lezen HOE een product werkt en WAAROM ze het zouden gebruiken. De service komt dan niet op de eerste plaats. Denk eraan dat mensen in de eerste plaats INFO willen voor ze overgaan tot aankoop. Probeer reacties te verzamelen van mensen die het hoe, waarom, voor en na gaan beschrijven in de eerste plaats. Geef ze een extraatje als ze een dergelijke reactie achterlaten want die zijn GOUD waard !

[5]Zoekmachine optimalisatie plugin voor je webiste3:11 pm on september 1, 2007

[…] Artikel Vorig Artikel–> Wat maakt jouw site anders ? […]

[6]SaSh3:23 pm on september 1, 2007

Dave, die vaste klantenkorting wordt de komende maand geimplementeerd. Dit zal dan ook op de homepage vermeld gaan worden. Net zoals het ” geen verzendkosten ” aanbod. Work in progress dus 🙂 …wat betreft die reacties, das inderdaad een goede tip. Eens kijken op welke manier we die ervaringen kunnen verzamelen.

[7]Dave3:28 pm on september 1, 2007

Een manier om die ervaringen te verzamelen is de mensen die een product hebben gekocht een week of 2 weken later te contacteren en te vragen naar hun ervaringen..gewoon een follow up doen..zo krijg je ook een betere band met je klanten en gaan ze zich sneller gaan binden aan je shop.

Je kan ook bij het afhandelen van een bestelling een mededeling plaatsen in de zin van : “…..Jouw mening is belangrijk voor ons…bij het plaatsen van een product review op onze site ontvangen je 5% extra korting bij je volgende bestelling…”of zoiets…

Manieren genoeg om mensen over de streep te trekken… 😀

[8]Je Internet Website , heb je overtuigingskracht ?12:33 am on september 2, 2007

[…] komen we met het vervolg van…tja deel 1 hé ;;;;; Eigen producten Verkoop producten die nergens anders op het net zijn te vinden. Of […]

[9]SaSh3:22 pm on oktober 4, 2007

Inmiddels zijn we alweer een aantal weken verder. En ik heb de aanpassingen doorgevoerd.
Een prominente vermelding op de website betreffende het vast klanten korting systeem.
Nu vindt er sinds 2 weken ook een follow up plaats. En die reacties staan ook in het klanten reacties systeem. Mensen staan echt verbaasd dat ik geïnteresseerd ben. Das toch wel heel leuk moet ik zeggen. Al met al kleine verbeteringen die toch wel zeker resultaat hebben.

[10]Google adwords vs. Google analytics..er is verschil10:43 pm on oktober 17, 2007

[…] gevraagd wat ze het allerbelangrijkste vinden bij het e-shoppen. Ik heb hier ooit geschreven over websites bouwen en hoe je je kunt onderscheiden van je concurrentie. Ik gaf daar aan dat je differentiëren door de […]

Sorry, the comment form is closed at this time.