Wat we kunnen leren van de grote jongens

Geschreven door : mei 15, 2009 3 reacties

En zeggen dat ik een heel vroege schoolverlater ben…had ik toen maar de richting kunnen kiezen die ik nu vaar, het had me een klein fortuin gescheeld :o

Als er ergens een nieuwe lauch in de maak is , dan komt er meestal ook wat waardevolle info boven water. Ok meestal krijg je die niet zonder je email adres te geven of zeer recentelijk zijn er ook een paar marketeers die voor een Retweet vragen voor je de content te zien krijgt en ik was er ook zeker niet voor te vinden maar voor wat hoort wat is de regel en meestal is het wel de moeite waard om even naar hun pijpen te dansen…

Zeker als we het over grote kleppers als Rich Shefren, Stompernet, Mike Filsaime, Eben Pagan, Frank Kern en soortgelijke hebben. Kijk als je met een launch een bedrag kan binnen halen dat 6 nullen telt (soms in 24h !), dan weet ik dat je me toch wel iets kan bijleren. Ook al zit ik misschien niet in de info product biz.

In eerste instantie beginnen die mannen een pre-launch en worden er (meestal) video’s de ether in gestuurd waar een ‘normaal’ persoon cash zou voor vragen. Deze trend lijkt de laatste jaren behoorlijk toe te nemen en het verzetten van de ‘free line’ zoals ze dat zo mooi noemen zorgt ervoor dat je (of ik toch) wel eens de nodige tijd neem om alles te (her)bekijken.

Om een zeer recentelijk voorbeeld te geven, “launch tree”. Een product van Mike Filsaime en Anik Sengal over het upsell & downsell process bij het verkopen van je product. De video die ze vrijgaven met Andy Jenkins van Stompernet, en hoe zij de launch van Stomping the search engines 2 in elkaar hadden gestopt, daar kan een mens nu eens iets uit leren se.

In het kort, ze hadden een product klaar , de seo cursus die ze voor $497 gingen verkopen en hun magazine wat voor ergens $45/maand over de toonbank moest gaan. Voor hun cursus rekenden ze (afgaand op hun vorige launches) op 3000 verkopen wat neer zou komen op 1,5milj. Hun magazine was totaal nieuw dus hadden ze daar geen idee van hoe dat ging aanslaan.

Wat deden ze om hun trechter te vergroten voor het magazine en zoveel mogelijk mensen binnen te krijgen : hun $497 product GRATIS weggeven op voorwaarde dat de koper hun magazine GRATIS (1e maand) ging uitproberen.

Wat was het resultaat : 17.500 mensen tekenden in en dankzij hun up sell proces waren ze in staat om toch 1,5

milj binnen te halen voor die launch (waar het begon met een gratis product). Niet enkel kwam die cash binnen, ze hadden nu 17.500 nieuwe klanten ipv 3000 en een maandelijkse bron van inkomsten die ergens rond de 700.000 zou liggen.

Het interview was dus geen  vaag verhaal of “hm..wat moet ik daar van geloven” uitleg maar een uur solide content waar GEEN ENKELE andere marketeer of bedrijf nog maar aan zou denken om dat uit de doeken te doen.

Alles heeft natuurlijk een reden en het is niks nieuws dat ook Stompernet weer een launch aan het voorbereiden is voor hun Seo Magazine, dat nu digitaal gaat verschijnen door de vele problemen met het op tijd en vooral juist verzenden van hun 1e fysieke versie.

Ik heb die cursus hier trouwens liggen en ik moet zeggen, ze overdrijven niet maar het is gewoon het beste van het beste wat ik ooit in mijn handen had. Als je dus een seo cursus wilt voor $1 dan kan je dit hier zeker niet laten liggen (en ja dat is een aff. link ).

Maar er valt meer uit te leren dan enkel de producten te kopen. Telkens als er een interessant aanbod is (en betaalbaar) dan hap ik toe. Ik vlieg naar de landingspagina, duw op mijn REC knopje van de screenrecording software en begin aan het uitcheck proces.

Je hebt er geen idee van wat je laat liggen als je dat niet doet !

De manier waarop ze iemand benaderen, de taal die ze gebruiken, layout, up sell , down sell..man man

man…
Kortom die mannen hebben de skills om iets wat ze GRATIS weggeven om te toveren in een mooie berg geld.
Ik hoor je el komen, enkel goed voor mensen die info producten verkopen of enkel voor de grote spelers en niet toepasbaar op jouw biz ? Als je dat gelooft is het omdat je…:o !

Waarom denk je dat Gilette hun laatste nieuwe scheermes (die je anders 15 euro of meer kost in de winkel) gratis toestuurt ?

Of het lamme excuus dat het enkel iets is voor de USA..met veel respect kijk ik toch op naar Eelco die precies hetzelfde doet in Nederland, en dat is al niet zo ver meer van onze deur he :o

Als je vandaag of morgen weer een mail krijgt voor een launch van één van de bovenvernoemde mannen, even in de Zen modus gaan, de sales pitch vergeten en zien of er toch niet iets tussen zit wat je kan gebruiken. Ik haal er alvast veel uit…

zp8497586rq
Jouw feedback is belangrijk voor ons. Vond je dit artikel leerzaam ?

Uw Feedback

Was dit artikel leerzaam ?

Ja, ik heb er wel iets van opgestoken...
Bedankt !
... maar het kon toch nog iets beter naar mijn inzien.

Schrijf hier je sugesties of feedback voor dit artikel :

Feedback Versturen
alleen je feedback kan ervoor zorgen dat ik nog beter weet waarover te schrijven ;)
X sluit dit venster

Uw Feedback

Was dit artikel leerzaam ?

Neen, dat was het niet omdat :
...het nogal verwarrend en moeilijk te begrijpen is
...het niet concreet en to the point is
...het niet up to date is en of uitgebreider moet

Schrijf hier je sugesties of feedback voor dit artikel :

Feedback Versturen
alleen je feedback kan ervoor zorgen dat ik nog beter weet waarover te schrijven ;)
X sluit dit venster

3 reacties op : Wat we kunnen leren van de grote jongens
Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
[1]Dave8:49 am on mei 16, 2009

Stompernet geeft idd enorm goede tips zomaar for free. Heb er ook veel van opgestoken: oa indent listing, plaatsen 1 en 2 in google opgevuld.
En zeer knap dat ze er in een later stadium cash uitslaan.
Maar rond SEO vind je veel goede bronnen en tips; maar rond Google Analytics veel minder.
Weet iemand hier een goede source voor ?

[2]Rene7:45 pm on mei 16, 2009

Nu zit Eelco in Groningen en dat is nog een heel eind van België vandaan… :-P.

Inderdaad zeer interessante salepagina van die jongens. Al haal je maar 10 % winst van wat die jongens halen, dan doe je het nog heel goed.

[3]Dave8:01 pm on mei 16, 2009

@ Dave, analytics is vooral een kwestie van gezond verstand want iedereen heeft andere doelen en als er dezelfde doelen zijn, dan is factor X belangrijker voor persoon A dan voor persoon B..

@ Rene, volgens mij zit die nu in het verre Asia..da’s pas ver :o

Helaas, het reactieformulier is op dit moment gesloten.