Als content king is, waarom begraaf je hem dan ?

Geschreven door : oktober 28, 2009 6 reacties

Een totaal afgezaagd motto : “content is king, linking the Queen..” en iedereen die iets van seo (denkt) af te weten zal je in geuren en kleuren vertellen dat unieke en waardevolle content één van de belangrijkste zaken is voor Google. Compra Zapatillas Nike Ik ga dat niet tegenspreken (alhoewel.. Adidas Superstar Femme Portee Air Jordan 2 Nike Air Max 2015 Uomo

new balance uomo trovaprezzi ) maar waarom begrijpen de meeste webwinkels dat nog steeds niet ? En dat terwijl een webwinkel echt wel iets te verkopen heeft en een blog zoals deze het eerder voor de ‘fun’ doet en direct niks in de aanbieding heeft staan. asics gel quantum 360 runners Als bezoekers ergens goed moeten geïnformeerd worden dan zou het toch wel op product pagina’s moeten zijn ? Ah ja natuurlijk want daar gaat de bezoeker immers gaan beslissen of hij de boel in zijn winkelkar gooit ja of neen… En nog steeds zie je massaal veel webshops, ook de grote jongens hier in onze buurt, waar de productbeschrijving ergens onderaan hun to-do lijstje bengelt en als er als iets staat te lezen dan is het meestal niet iets waar je gelijk wat wijzer van gaat worden. Parajumpers Homme Windbreaker IKE scarpe nike 2017 da calcio asics gel nimbus 17 donna Het lijkt er meer en meer op dat foto’s en nu ook video de overhand aan het nemen is terwijl je dat in veel gevallen (te)weinig vertelt. Adidas Yeezy 750 Boost Homme Nike Air Max 2016 Dames Air Jordan 9 (IX) Mooi om naar te kijken maar het ‘vertelt’ weinig. New Balance 999 homme Charlotte Hornets

Air Jordan 12 Uomo Een video waar het gebruik van het product wordt gedemonstreerd is weer iets anders. nike pas cher nike air max thea grigio donna asics gel lyte 3 donna Even aan de zijkant , een goed jaar geleden hield ik een enquête onder klanten waarbij ik vroeg of ze nu foto’s of video belangrijker vonden bij producten en bijna 54% ging voor foto’s, slechts 6% voor video, de rest voor beide 😮 Uit de feedback die ik kreeg op die vraag bleek dat video’s soms te lang duren en bijlange niet zo duidelijk en snel toegankelijk zijn als gedetailleerde foto’s. Louisville Cardinals Jerseys Stof om over na te denken…. Bekijk even deze screenshots die ik nam voor een gelijkaardig product in 3 shops :

Wehkamp, in de vorige artikels nog uitstekend uit de bus gekomen schiet hier te kort naar mijn mening. new balance 577 marron homme Boven de vouw van de pagina geen spoor te bekennen van tekst die me iets vertelt over het product. nike air max pas cher

  • NIKE ROSHE ONE
  • nike femme 2017 Niks met de inhoud van dit artikel te maken maar vind hun nieuwe layout (of datgene waar ze nu mee aan het testen zijn) helemaal niks. nike buty damskie Nike Air Huarache Rashad Jennings air max jordan damskie Teveel whitespace en het verdwijnen van de linkernavigatie bij enkel de productpagina's lijkt me geen goede keuze. AIR MAX 2016 Air Jordan 5 Uomo

    nike damskie buty czarne Beetje scrollen en we vinden dit hier :

    Voor we het over de inhoud gaan hebben, laten we er nog een ander hoe-het-volgens-mij-niet-moet voorbeeld bij : La Redoute

    Ook hier niks boven de vouw te bespeuren behalve hun linkje die je mee naar onderen neemt. Nike Air Force 1 Low Femme

    ZX 700

    Mike Trout Baseball Jersey Goedkoop Nike Air Max 2016 asics gel damskie bieganie Lees hier ook even de productomschrijving:

    Even overschakelen naar een pa

    ar betere voorbeelden die ik kon vinden. Nike Air Presto enfants air max 90 blu donna

    De eerste is Zappos. Adidas Zx 500 Femme Rose Nike Air Max 87 Femme

    Julio Jones Alabama Football Jerseys adidas riot 5 femme Alhoewel

    ik hier en daar mijn twijfels heb over het design & usability doen ze voor mij een perfecte job bij de productomschrijvingen :

    Niet super prominent aanwezig boven de vouw maar het staat er :

    Eerst nog ons laatste voorbeeld en voor mij ook de site die de beste job doet..Landsend :

    Daar waar de vorige sites hun content helemaal niet of slechts gedeeltelijk toonden boven de vouw, kiest Landsend ervoor om die bovenaan de pagina te positioneren. nike air zoom pegasus 32 femme Womens Air Jordan 10

  • New Balance 996 Donna
  • nike damskie buty Meer nog, ze gaan zelfs in tegen het 'experts' advies door de buy now knop onder de vouw van hun pagina te plaatsen (tenminste bij dit product).

    En check even hun productbeschrijvingen :

    Wat een verschil als je in de eerste plaats met Wehkamp en La Redoute gaat vergelijken en het gaat ook om een jurk. Is er iets wat jullie opvalt in de tekst van Landsend & Zappos ? Ik zie 2 grote verschillen tussen de eerste 2 en de laatste 2 voorbeelden

    1. ze bespreken de ervaring die je kan hebben bij het dragen van dit kleedje. California Golden Bears En Landsend doet het een stuk beter dan ZapposGeen muffe tekst die je vertelt dat de achterkant iets langer is dan de voorkant of dat het een wijdere en assymetrische onderkant heeft. Eddie Lacy Jersey
    2. NMD
    3. Neen ze vertellen je bijvoorbeeld dat dat de katoenen stof meebeweegt en je er cool blijft uitzien :oGeen onbelangrijk detail bij de aankoop van een stuk kledij, ze vertellen erbij dat je het wel/niet in de wasmachine/droogkast kan gooien. Air Jordan 13 Uomo Bij Zappos staat hun telefoonnummer zelfs op elke productpagina vermeld.

    4. belangrijk vanuit een usability standpunt bekeken maar los van de inhoud hebben de laatste 2 voorbeelden er een scanbare tekst van gemaakt door het gebruik van bullet points daar waar de eerste 2 er een ellendig lijkende teksten hebben staan waar je de moed gelijk al verliest..

    Productbeschrijvingen schrijven is een saai werkje maar denk eraan dat als je de potentiële koper in de 'mood' kan brengen , hij makkelijker de zaak in zijn winkelmandje gaat gooien. Tennessee Volunteers new balance 996 homme pas cher Je kan gewoon zelf de test doen, waar zou jij eenzelfde kleedje kopen, bij een La Redoute of bij Landsend als je afgaat op de productomschrijving ? En het excuus van “wat kan ik nu schrijven over een kleedje, behalve het feit dat het gemaakt is uit katoen en kleur X heeft ?” is geen goed excuus. New Balance 993 homme AIR MAX 2016

    Air Jordan 6 Retro chaussures nike pas cher Mensen zijn in de eerste plaats niet geïnteresseerd in de technische specificaties maar wel in wat het voor hun kan doen/betekenen…

    6 reacties op : Als content king is, waarom begraaf je hem dan ?
    Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
    [1]Roy12:26 pm on juni 28, 2009

    Hmm, ken je “waiting for your cat to bark?” van de Eisenberg broers? die situeren dat er 4 verschillende soorten mensen zijn met allemaal een andere informatie behoefte, door daar slim om in te spelen kun je iedereen van zijn vraag voorzien met antwoord. Nu stap je heel snel over een paar typen heen. Zeker een aanrader!

    [2]Dave1:16 pm on juni 28, 2009

    @ Roy, die heb ik nog niet gelezen, maar hun always be testing wel en daar worden die verschillende soorten ook aangehaald. Voor diegene die niet gelijk weten waar de klepel hangt, volgens hen heb je :

    1. de bezoeker die precies weet wat hij wilt
    2. de bezoeker die ongeveer weet wat hij wilt
    3. de bezoeker die gewoon aan het surfen is

    En die 3 verschillende soorten kan je dan nog eens gaan opdelen in verschillende karakters :

    1. de competitieve
    2. de spontane
    3. de methodische
    4. de humanistische

    Dat zijn eigelijk 12 verschillende soorten van bezoekers waar je rekening mee moet gaan houden…geen kattepis..

    Dit is hier een heel goed en duidelijk NL artikel over personas

    Voor mij is het enkel de competitieve bezoekers die tevreden zullen zijn met een minimum aan info omdat die als het ware met de portefeuille in de hand zitten en volledig geïnformeerd zijn . Maar zelfs die groep zal willen weten waarom ze bij jouw zouden kopen en ik denk dat een ‘deftige’ en out of the box beschrijving mogelijk de doorslag kan geven.

    Althans dat zijn mijn eigen ervaringen. In sommige van mijn shops ben ik gemiddeld 10-15% duurder dan de concurrent die een 100% identiek artikel heeft. En zelf geven sommige klanten dat ook aan : ” de concurrentie is iets duurder maar jouw gedetailleerde foto’s en out of the box beschrijvingen hebben me de ‘indruk’ gegeven dat jij er meer vanaf weet dan de anderen (die de beschrijvingen gebruiken zoals ze van de leverancier komen) …en daarom wil ik die 10-15% extra betalen”.

    Het gaat er inderdaad om dat je voor jezelf gaat uitmaken hoeveel verschillende soorten je moet gaan ‘bedienen’ maar ik blijf erbij dat een sterke out of the box beschrijving een gigantisch verschil kan maken 😮

    In het artikel wilde ik het niet hebben over verschillende personas en hun MBTI, daar weet ik net iets te weinig vanaf… Maar zeker mee eens dat de Eisenberg Broers in je RSS moeten zitten http://www.grokdotcom.com/

    [3]Mitch8:27 am on juni 29, 2009

    Dave,

    je kunt niet alles boven “de vouw” knallen. Ben wel met je eens dat ze bij wehkamp genoeg space hebben om nog iets van een beschrijving te plaatsen van het product.

    Bij onze nieuwe shop komt er boven de vouw een samenvattende zin van het product, een grote productfoto en een huge call to action button ;-P en hieronder pas de productbeschrijving. That should do the trick

    [4]Willem6:46 pm on juni 29, 2009

    kijk eens op http://www.hammacher.com/

    dit is volgens mij de ultieme site als het gaat om product omschrijving etc

    Ik zit zelf steeds te wordtelen met de tweetaligheid (DE en NL) wat ten koste gaat van de product omschrijvingen

    [5]Dave7:08 pm on juni 29, 2009

    @Mitch, dat is inderdaad niet de bedoeling en ik heb lange tijd ook het Amazon voorbeeld gevolgd waar de omschrijving letterlijk wordt begraven onder de up&cross sells..

    Onlangs veranderde ik en plaatste een paar heel korte bullet points met specifieke eigenschappen/voordelen boven de vouw en de eigenlijke beschrijving onder en dat lijkt geapprecieerd te worden door het publiek.

    @Willem, die hebben daar inderdaad hun werk van gemaakt maar het maakt de site wel behoorlijk ‘druk’…

    Het is gewoon moeilijk om een goede compromis te vinden die voor elk bezoeker bevredigend is.

    [6]Edwin1:58 pm on juni 30, 2009

    Wij, zijnde personen die of als gevorderde amateur of als professional bezig zijn met webdevelopment, kunnen eigenlijk niet langer objectief beoordelen.
    Zelf ben ik een infofreak..ik hou van uitgebreide ( technische ) beschrijvingen..
    De persona’s in de link zijn zeker herkenbaar..mischien eens een cursusje geven over verkoop op afstand..Want een indeling in quasi 4 groepen is té simpel..

    Sorry, the comment form is closed at this time.