Kies je voor meer verkeer of betere conversies ?

Geschreven door : oktober 15, 2009 4 reacties

Een paar artikels terug gaf ik nog even mijn top 20 conversie tips en dat zette me vandaag aan het denken..Wat zou jij doen moest je bijvoorbeeld 3000 euro mogen investeren om je webwinkel rendabeler te maken ? Ga je voor extra verkeer, die je bijvoorbeeld zou kunnen genereren door aan SEO te gaan doen of je adwords camapgne op te fokken of zou je voor conversie optimalisatie gaan ? Ik zou in ieder geval niet meer twijfelen maar als ik zo een beetje rondhang hier en daar zie ik toch nog steeds dat betere plaatsen in Google het item en doelstelling bij uitstek zijn. Adidas Superstar Homme Chaussures Femme Air Jordan

nike air max thea blu donna Miami Hurricanes new balance uomo 2015 buty air jordan 5 damskie We kunnen ze veel over zeggen en voor elke pro zal er wel iemand zijn die met een contra komt opdagen dus…maak ik even een hypothetische redenering / berekening. Nike Air Max 2016 Homme asics gel nimbus 14 mujer NIKE TENNIS CLASSIC ULTRA FLYKNIT nike trainers sale Abercrombie Pas Cher vendita on line new balance 1500 Follow me on this wild ride…

Ik Investeer mijn 3000 in het opfokken van het verkeer naar mijn site

Even bijvermelden , dit alles in de wetenschap dat er procentueel evenveel aan het einde van mijn verkoopstrechter naar buiten komt als heden. Asics Gel Lyte 5 Femme Vanderbilt Commodores nike air max 2017 heren wit Utah Utes Cheap Nike Air Max 2017 De cijfers :

  • huidige bezoekers 500/dag
  • site converteert aan 1%
  • gemiddelde bestelwaarde 150 euro
  • inkomsten 750 euro per dag
  • 22.500 euro / maand

40% van de inkomsten komt via Google adwords en ik besluit om 40% van die 3000 in adwords te stoppen, de rest in linkbuilding om de top 3 converterende keywords in de top 3 van Google te krijgen want die posities hebben we momenteel niet. buy final fantasy gil Nike Air Max 2016 Goedkoop Nike Air Max 2016 Goedkoop Nike Dames nike outlet shop new balance uomo 2015 Dus.. Adidas Zx Flux Femme Rose Baylor Bears Scarpe Nike Air Max

adidas stan smith uomo

  • ZX 700
  • new balance 420 foot locker Adwords :

    • 1200 euro in adwords
    • levert me 100 bezoekers/dag extra op
    • converteert aan 1% , gemiddelde bestelwaarde 150 euro
    • inkomsten 150 euro/dag
    • 4500 euro / maand extra

    Organisch verkeer :

    • 1800 euro in linkbuilding
    • 35% meer bezoekers na 2 maand (105 extra bezoekers/dag)
    • converteert aan 1% , gemiddelde bestelwaarde 150 euro
    • inkomsten 157,5 euro/dag
    • 4725 euro / maand extra

    Als we de zaak even gaan optellen na een maand, dan komen we aan 4500 euro

    van adwords aan 0 euro van het organisch verkeer (aangzien die pas in na 2 maanden zijn vruchten begint af te werpen). Adidas Zx Flux Femme Bleu new balance store buenos aires nike air max 2017 pas cher Nike SB Air Zoom Vanaf maand 2 komt het extra verkeer erbij en brengt ons dat maandelijks 4725 extra binnen. New Balance 996 mujer Damon Harrison ASICS PAS CHER FR albion silver nike free run swarovski Alleen verdwijnen onze inkomsten van onze adwords campagnes in maand ! Dus na een jaar ziet ons resultaat er zo ongeveer uit (ik weet veel rekenwerk vandaag 🙂 : Adwords : 4500 in maand 1, 0 euro in de overige 11 maanden = 4500 euro Organisch :4725Â x 11 = 51.975 euro Eindrekening :

    • Kosten : 3000 euro
    • Inkomsten : 4500 51.975 = 56.475
    • Wat er extra bijkomt na een jaar : 56.475 – 3000 = 53.475 euro

    Ik denk dat we daar allemaal wel voor zouden tekenen..maar hoe zou het er uit zien als we onze 3000 euro in conversie optimalisatie zouden stoppen ?

    Ik Investeer mijn 3000 in het opfokken van het verkeer naar mijn site .

    De cijfers :

    • huidige bezoekers 500/dag
    • site converteert aan 1%
    • gemiddelde bestelwaarde 150 euro
    • inkomsten 750 euro per dag
    • 22.500 euro / maand

    Ik doe beroep op een conversie optimalisatie bedrijf ala futurenow (al vrees ik dat je daar niet moet gaan aankloppen met slechts 3000 in je pollen..) Ze bestuderen / analyseren de boel en beginnen te testen. NBA Canotte 2017 nike air max 2017 heren wit nike free 4.0 flyknit allegro nike cortez 90s Na een maand slagen ze er in om je conversie op te fokken naar 1,5 % (absoluut geen uitzondering). asics gel kinsei uomo cheap bns gold Johnny Manziel – Texas A&M Aggies adidas ultra boost air max 95 damskie allegro Veel moet er hier niet worden gerekend :

    • huidige bezoekers 500/dag
    • site converteert aan 1,5%
    • gemiddelde bestelwaarde 150 euro
    • inkomsten 1125 euro per dag
    • 33.750 euro / maand = 11.250 / maand extra

    Eindrekening :

    • Kosten : 3000 euro
    • Extra Inkomsten : 123.750 (1e maand niks)
    • Wat er extra bijkomt na een jaar : 123.750 – 3000 = 120.750 euro

    Veel rekenwerk om aan te tonen

    dat er meer te rapen valt in de conversie optimalisatie dan zoekmachine optimalisatie. Adidas Yeezy 750 Boost Jason Pierre-Paul Giants Jerseys Solde yeezy boost nike air max 2017 heren new balance 1600 online store Of wat dacht je van eerst je conversie op te fokken en daarna je verkeer ?! Mooi rekensommetje maar niks onrealistisch…

    4 reacties op : Kies je voor meer verkeer of betere conversies ?
    Skipp de reacties en laat me mijn zegje doen...
    [1]Navin Poeran3:27 pm on maart 22, 2009

    Conversie optimalisatie is idd da shit, maar de bezoekers moeten toch ergens vandaan komen heh….

    [2]Pascal Beyens6:37 pm on maart 22, 2009

    Juist Navin, het begint dan ook al bij het kiezen van de keywords.
    1 longtail keyword kan 10% verkeer brengen van een top keyword terwijl het toch meer opbrengt.

    [3]Dave6:46 pm on maart 22, 2009

    Mee eens als het om een nieuwe site gaat die moet worden opgestart maar een bestaande site die al converterend verkeer heeft, daar doel ik niet meer op meer verkeer in de eerste plaats..eerst zien hoe ik het bestaand verkeer ‘optimaliseer’, dan mag er weer gewerkt worden aan extra verkeer..

    Dave

    [4]SEO Bedrijven zijn Afzetters ! | Etail Blog8:25 pm on oktober 17, 2009

    […] een heel grote knipoog ) en haalde aan dat je in de eerste plaats misschien moet gaan denken aan conversie optimalisatie of een usability […]

    Sorry, the comment form is closed at this time.